۵ فیلم شاخصِ شکست خورده در ادوار مختلف اسکار + تصاویر

پایگاه خبری تئاتر: در چند ماه پایانی هر سال میلادی، استودیو‌های فیلمسازی با جدیت در تلاش هستند تا فیلم‌های خود را برای جوایز پایان سال آماده کنند.

در حالی که بعضی از این تلاش‌ها با موفقیت روبرو و باعث حضور آن‌ها در جوایز اسکار می‌شوند، بسیاری از فیلم‌ها به دلایل مختلفی از جمله استقبال‌های ضعیف و انتقادی، عدم تحقق پیش بینی‌های گیشه فروش، یا جنجال‌ها از رسیدن به این آکادمی باز می‌مانند.

بسیاری از فیلم‌هایی که در پیش بینی‌های پیش از جوایز به نظر موفق می رسند و پیش بینی می‌شود رتبه بالایی را کسب کنند، بعد از عدم موفقیت در دریافت مجسمه‌های طلایی اسکار فراموش می‌شوند. نمونه آن فیلم سینمایی جوکر است که منتقدین را راضی نکرده و ممکن است حتی از کورس اسکار هم جا بماند!

با این حال، فقط به این دلیل که فیلمی نتوانسته در فصل جوایز موفق ظاهر شود، نمیتوان گفت ارزشی ندارد. فیلم‌های شکست خورده اسکار بیشتر از شهرتشان خوبند و شایسته تشویق منتقدان هستند. تعدادی از فیلم‌های شکست خورده اسکار که فیلم‌های خوبی هستند را در ادامه معرفی می‌کنیم:

یک سال بسیار خشن

عموماً فیلمی که توسط انجمن ملی باز بینی فیلم به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب می‌شود، جزو نامزد‌های اصلی اسکار خواهد بود؛ اما برنده سال ۲۰۱۴ «یک سال بسیار خشن» به اولین فیلم از سال تبدیل شد که نتوانست نامزد اسکار شود. این در حالی است که جسیکا چستین با این فیلم نامزد گلدن گلوب نیز شده بود.

داستان این فیلم در سال ۱۹۸۱، خشن‌ترین سال در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد و زنی قصد دارد در این بین کسب و کار خودش را گسترش دهد که با مشکلات و درگیری‌هایی روبرو می‌شود.

تا شب زنده بمان

محبوبیت بن افلک با فیلم سینمایی «آرگو» که جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد، افزایش پیدا کرد؛ اما فیلم بعدی او به نام «تا شب زنده بمان» به یک فاجعه اقتصادی برای برادران وارنر منجر و باعث دوری رای دهندگان اسکار از آن شد. فیلم گاگنگستری افلک، نتوانست با بینندگان ارتباط بر قرار کند و به اندازه سه فیلم قبلی وی مورد تحسین واقع نشد.

بن افلک در این فیلم نقش یک تبهکار را دارد که به سارق بانک تبدیل می‌شود و بعد از آنکه توسط اعضای یک گروه مافیایی ایرلندی مورد ضرب و شتم واقع می‌شود، از بوستون به فلوریدا فرار می‌کند و در پی گرفتن انتقام، باند تبهکاری خود را خلق می‌کند.

عشاء ربانی سیاه

این فیلم به عنوان یک بازگشت برای جانی دپ بعد از بازی در فیلم‌های نه چندان خوب بود که او را به عنوان رئیس یک گروه تبهکار مافیایی به تصویر می‌کشد که توسط شخصی به همکاری با FBI برای از بین بردن دشمنی مشترک ترغیب می‌شود. نقش جانی دپ در این فیلم با نقش‌های گذشته او کاملا متفاوت بود.

عشاء بانی سیاه فیلمنامه‌ای نوشته جز باترورث و مارک مالوک را به تصویر کشیده که اهمیت خانواده و اعتماد را در یک سازمان مافیایی روایت می‌کند. مضامین و لحن‌های خشن باعث شد که این فیلم توسط آکادمی دیده نشود.

جی. ادگار

فیلم سینمایی جی. ادگار شاید برجسته‌ترین نمونه در شکست خورده‌های اسکار باشد. این فیلم توسط یک کارگردان برنده اسکار ساخته شده، و داستان آن پیرامون یک شخصیت تاریخی بحث برانگیز رخ می‌دهد.

نقش اصلی آن را نیز لئوناردو دی کاپریو با یک گریم فوق العاده بازی می‌کند که تحسین‌های زیادی را در پی داشت. در حالی که تصور می‌شد «ادگار» شاخصه‌های پیشتاز بودن یک فیلم برای حضور در اسکار را دارد، نتوانست در آن دوره از جوایز موفق ظاهر شود.

اهتزاز آخرین پرچم

در حالی که این فیلم به عنوان فیلم اصلی در جشنواره نیویورک ۲۰۱۷ نمایش داده بود و هزینه گزافی را برای کمپانی آمازون و لاینزگیت برای به راه انداختن کمپین جوایز به همراه داشت، به کارگردانی و نویسندگی ریچارد لینکلاتر ساخته شد و با ایفای نقش استیو کارل و برایان کرانستون همراه بود. بر خلاف فیلم‌های قبلی لینکلاتر «اهتزاز آخرین پرچم» در بخش جوایز شکست خورد.

داستان فیلم از این قرار است که یکی از اعضای نیروی دریایی ارتش آمریکا، سی سال پس از خدمت در جنگ ویتنام، بار دیگر با دوستان قدیمی خود در مراسم خاکسپاری فرزندش دیدار می‌کند.