فستیوال بین‌المللی فیلم لندن شب گذشته برندگان خود را شناخت که نماینده‌ای از سینمای ایران هم در میان برگزیدگان این رویداد بود.

پایگاه خبری تئاتر: فستیوال فیلم لندن بی‌اف‌آی برندگان جوایز خود در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرده است. برنده‌ها شنبه شب پیش از مراسم اختتامیه این فستیوال که امروز برگزار می‌شود معرفی شدند.

فیلم «گسل» ساخته سهیل امیرشریفی در این فستیوال موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه شد.

فیلم «مونوس» که تریلری درباره کودکان سرباز ساخته الحاندرو لاندس است و قبلا در فستیوال ساندنس هم به نمایش درآمده بود جایزه فیلم برتر را از آن خود کرد. این فیلم اخیرا به عنوان کاندیدای کشور کلمبیا در بخش رقابت بین‌المللی جوایز اسکار انتخاب شد.

واش وستمورلند رییس هیات داوران اصلی فستیوال فیلم لندن گفت:‌ «این فیلم یک دستاورد سینمایی خارق‌العاده است که جلوه‌های بصری پویا را با نقش‌آفرینی‌هایی بی‌نقص و داستان‌سرایی نوآورانه ترکیب می‌کند. این فیلم یک شاهکار است!»

هیات داوران به فیلم‌های «هانی بوی» ساخته آلما هارل و «سن ماد» ساخته رز گلس هم اشاره افتخاری کرد.

فیلم «آتلانتیکس» ساخته متی دیوپ که اوایل امسال تبدیل به نخستین فیلم ساخته یک کارگردان زن سیاهپوست شده بود که در بخش رقابتی رسمی فستیوال فیلم کن روی پرده می‌رود، موفق به کسب جایزه اول بخش رقابتی نخستین فیلم فستیوال لندن شد. این فیلم درام که نمایشی از بیداری روحی یک دختر در شهر داکار است، به عنوان نماینده کشور سنگال به آکادمی اسکار فرستاده شده است.

جسیکا هاوسنر رییس بخش رقابتی نخستین فیلم بلند فستیوال لندن گفت: «این فیلم ما را با استفاده اوریجینال و نوآورانه خود از عناصر ژانری در داستانی که در عین حال اثرگذاری سیاسی قدرتمند دارد، هیجان ما را برانگیخت».

هیات داوران همچنین تحسینی ویژه از فیلم «خانه مرغ مگس» ساخته بورا کیم کرد.

در بخش مستند، فیلم «شورش سفید» که نمایش روبیکا شاه کارگردان از جنبش اعتراض‌های پانک شناخته‌شده با عنوان «شورش علیه نژادپرستی» است موفق به کسب جایزه اصلی شد.

فستیوال فیلم لندن امشب با پیش‌نمایش جدیدترین پروژه مارتین اسکورسیزی یعنی «مرد ایرلندی» به کار خود پایان می‌دهد. این فیلم گانگستری توسط سرویس استریمینگ نت‌فلیکس تولید شده است.