اسامی هفت اثر نهایی راه یافته به سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان از سوی داوران اعلام و قرار است پوستر این جشنواره نیز فردا طی مراسمی رونمایی شود.

پایگاه خبری تئاتر:  ظهر سه شنبه با پایان مهلت بازبینی ۲۵ اثر ارسال شده به دبیرخانه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان گیلان داوران هفت اثر را برای حضور در مرحله نهایی این جشنواره انتخاب و اسامی آنها را اعلام کردند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در این باره در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارسال ۲۵ اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره، اظهار کرد: رز سفید، رسم دیار، مادام کامیون، شهر سنگستان، میخ کج، تئوری توطئه، مصاحبه، خواب های شیشه ای، الیور توئیست، من ساموئل هستم، این گل برای کیست، اسید، سپندارمذ، پری، لطفاً درب را آهسته ببنیدید، مرگ در پاییز، شام آخر، قرار عاشقی ساعت ۲۵ هرت آباد، موبی دیک، افسانه وارنا، دزد و عاشق، سواران دریا، فصل سرد، ۱۰ سال پیش ما چقدر خوشبخت بودیم، کیفر یا خیلی خیلی خصوصی آثار ارسالی هستند.

سید امیر مصباح با بیان اینکه این آثار طی دو هفته گذشته توسط سه داور برجسته آقایان «ناصر ایزدفر»، «حمید ابراهیمی» و «مهرداد هنرمند» مورد بازبینی قرار گرفت، افزود: داوران بعد از بازبینی آثار هفت اثر را بدون اولویت برای حضور در این دوره از جشنواره برگزیدند.

وی «تئوری توطئه» به کارگردانی جواد لاله‌دوست از بندرانزلی، «سواران دریا» فاطمه مولودی از رودسر، «سپندارمز» نیما جهان‌بین، «پری» مهرداد آبسالان، «کیفر یا خیلی خیلی خصوصی» وحید درویشی، «الیور توئیست» محمد پورجعفری و «موبی دیک» مهیار وقاری از رشت را هفت اثر راه یافته به سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان عنوان کرد.

مصباح با بیان اینکه اختتامیه این دوره از جشنواره از نهم تا ۱۲ آبان ماه امسال در رشت برگزار می شود، گفت: رشد و توسعه تئاتر با توجه به هویت ایرانی، قومی، منطقه‌ای و جغرافیایی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره است.

وی همچنین یادآورشد: پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان فردا طی مراسمی با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه رونمایی می شود.