فیلم‌های «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری و «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده همزمان با دیگر سینماها در گروه سینمایی هنروتجربه نیز اکران می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری از روز چهارشنبه، اول آبان در سینماهای ایران و همزمان در هنروتجربه نیز اکران می‎شود.

خبر به نمایش درآمدن این فیلم درحالی منتشر شده است که عیاری «خانه پدری» را در سال ۱۳۸۹ تولید کرد و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد. این فیلم در روزهای چهارم و پنجم دی ماه ۱۳۹۳ در گروه هنروتجربه اکران شد، اما بعد از اولین روز نمایش فیلم واکنش‌ها و فضایی که اطراف آن به وجود آمد، منجر به صدور دستور توقف نمایش «خانه پدری» شد.

در سال ۹۷ ابراهیم داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وقت درباره سرانجام اکران فیلم‌های توقیفی درباره فیلم کیانوش عیاری گفته بود که «خانه پدری هم اکنون مجوز نمایش در سینماهای هنرو تجربه را دارد».اما کیانوش عیاری با نمایش آن در سینماهای هنروتجربه چندان موافق نبود و اعتقاد داشت این فیلم باید در سینماهای بیشتری به نمایش درآید و حالا بالاخره«خانه پدری» با محدودیت سنی بالای ۱۵ سال اکران می‎شود.

ماجرای «خانه پدری» در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد که داستانی را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ در چند اپیزود روایت می‌کند. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده است، بازی می‌کنند. «خانه پدری» برنده‌ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی است.

هم‌چنین دیگر فیلمی که همزمان در سینماهای هنروتجربه نمایش داده می‌شود، «مسخره باز» اثر همایون غنی زاده است. این فیلم برنده تندیس هنروتجربه از سی و سومین جشنواره فیلم فجر شد و اولین فیلم بلند سینمایی همایون غنی‌زاده است که در عرصه نمایش آثاری چون «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد»، «کالیگولا»، «در انتظار گودو»، «آنتیگونه» و «آگاممنون» را در کارنامه دارد.

«مسخره باز» به تهیه‌کنندگی علی مصفا در جشنواره فیلم فجر سال قبل رونمایی شد و علی نصیریان، بابک حمیدیان، هدیه تهرانی، رضا کیانیان و صابر ابر از جمله بازیگران آن هستند.علی نصیریان سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد را برای بازی در این فیلم دریافت کرد.