نت‌فلیکس برای تولید محتوا بودجه خود را از طریق وام به صورت اوراق قرضه به رقم هنگفت 15 میلیارد دلار افزایش داد تا سیطره خود را هرچه بیشتر بر سینما و تلویزیون گسترش دهد.

پایگاه خبری تئاتر:  نت‌فلیکس دو میلیارد دلار دیگر به بودجه تولید محتوای خود می‌افزاید تا به رقم هنگفت 15 میلیارد دلاری برسد.

نت‌فلیکس اما برای افزایش این بودجه و افزودن دو میلیارد دلار به آن خود را زیر بدهی می‌برد. روز دوشنبه ۲۱ اکتبر، نت‌فلیکس اعلام کرد قصد دارد تقریباً  ۲ میلیارد دلار مبلغ اوراق قرضه پربهره و کم اعتبار، به واحد دلار آمریکا و یورو ارائه دهد.

از سی‌ام سپتامبر نت‌فلیکس مبلغ 12 میلیارد و 430 میلیون دلار بدهی را گزارش کرده که این میزان بدهی تا پایان سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار بوده است.

آخرین وام نت‌فلیکس که هشتمین مورد آن طی ۵ سال گذشته محسوب می‌شود برای اولین بار بیش از یک میلیارد دلار است. این وام که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیوکن دلار است در آوریل ۲۰۱۹ با اوراق قرضه بهره بالا، تامین شده است.

نت‌فلیکس همچنین میلیاردها دلار را صرف برنامه‌نویسی می‌کند، زیرا با موجی از رقبای جدید در این حوزه مواجه است که از جمله آنها می‌توان به دیزنی، اپل، وارنر مدیا و ان‌بی‌سی یونیورسال اشاره کرد.

نت‌فلیکس برای تأمین بودجه محتوای پیش‌بینی شده در سال ۲۰۱۹ بر مبنای سود ناخالص ۱۵ میلیارد دلار به سرمایه‌گزاری نیاز دارد.

هفته گذشته و در اعلام نتایج سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، نت‌فلیکس به سرمایه‌گذاران گفت که قصد دارد وام بیشتری بگیرد.

این در حالیست که نت‌فلیکس تا این تاریخ هیچ گونه بازپرداخت شاخصی از وام‌های دریافتی نداشته است.

نت‌فلیکس یک شرکت جهانی رسانه سیال و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزیونی آمریکایی است که تا آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون مشترک دارد. این شرکت فعالیت‌اش را از سال ۱۹۹۸ با ارسال پستی دی‌وی‌دی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ سرویس رسانه سیال را ارائه کرد. در سال ۲۰۱۰ حوزه فعالیت‌اش را به کانادا گسترش داد و هم‌اکنون در ۱۹۰ کشور دنیا خدماتش را ارائه می‌دهد. نت‌فلیکس اولین سریال خود، «خانه پوشالی» را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد و هم‌اکنون صدها ساعت برنامه تولید می‌کند.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر لوس گاتوس، کالیفرنیا، قرار دارد و سهام آن در بازار بورس «نزدک» معامله می‌شود.

نت‌فلیکس در ۲۵ فوریه ۲۰۰۷ یک‌میلیاردمین دی‌وی‌دی خود را ارسال کرد. در آوریل ۲۰۱۱ تعداد ۲۳ میلیون مشترک در آمریکا و ۲۶ میلیون مشترک در جهان داشت. در سال ۲۰۱۱ درآمد فروش خدمات دیجیتالی این شرکت به یک و نیم میلیارد دلار رسید. نت‌فلیکس در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که سود خالصش در سه‌ماهه سوم ۸۸ درصد شده‌است. در ژانویه ۲۰۱۳ اعلام کرد با افزایش ۲ میلیون مشترک نسبت به سال قبل مجموع مشترکان این شرکت در آمریکا به ۲۷٫۱ میلیون نفر و در مجموع جهانی ۲۹٫۴ میلیون نفر شده‌ است. علاوه بر این با افزایش ۸ درصد سود درآمدش به ۹۴۵ میلیون دلار رسیده‌ است.

در اواسط مارس ۲۰۱۳ مشترکان این شرکت به ۳۳ میلیون نفر رسید. این عدد کمی بعد در آوریل ۲۰۱۳ به ۳۶٫۳ میلیون نفر (۲۹٫۲ میلیون نفر در آمریکا) رسید. در گزارش سپتامبر ۲۰۱۳ این شرکت اشاره شد که تعداد مشترکانش به ۴۰٫۴ میلیون (۳۱٫۲ در آمریکا) رسیده‌ است. در گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ اعلام شد که مشترکان این شرکت در آمریکا از مرز ۳۳٫۱ میلیون نفر گذشت. این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۴ فعالیتش را در ۴۰ کشور گسترش داد. نت‌فلیکس در گزارش اکتبر ۲۰۱۵ اشاره می‌کند که مشترکین این شرکت ۶۹٫۱۷ میلیون نفر در دنیا و ۴۳ میلیون نفر در آمریکا است. در ژانویه ۲۰۱۶ این عدد از ۷۴ میلیون نفر گذشت.

نت‌فلیکس توانست سریال‌های موفقی همچون سریال پربیننده «بریکینگ بد» را به صورت دی وی دی ارائه دهد که با استقبال مشترکان همراه شد. این غول فضای مجازی سریال‌های موفقی چون «شکارچیان ترول» و «خانه پوشالی» و «نارنجی همان سیاه» است و «عجایب و غرایب»، «۱۳ دلیل برای اینکه»، «بچه رئیس: بازگشت به کار» و «بازگشت سفرهای علمی» نیز تولید کرده‌ است.

نت‌فلیکس بخشی از سریال‌های ماروِل را هم تولید کرده‌ است. این سریال‌ها که موسوم به «سریال‌های مارول-نت‌فلیکس» هستند عبارتند از: «بیباک»، «لوک کیج»، «مشت آهنی»، «جسیکا جونز»، «مدافعان» و «پانیشر».

اوایل ورود نت‌فلیکس و آمازون به حوزه تولید محتوا هیچ گونه واکنش یا سوگیری خاصی از جانب هالیوود به دنبال نداشت اما امروز این دو غول دنیای مجازی از مرز تهدید گذشته و بخش اعظمی از تولید محتوا را در اختیار گرفته‌اند.