فهرست نامزدهای جوایز گاتهام ۲۰۱۹ که به فیلم‌های مستقل تعلق می‌گیرد، اعلام شد.

پایگاه خبری تئاتر: با اعلام اسامی نامزدهای جوایز گاتهام «داستان ازدواج»، «وداع» و «الماس‌های تراش نخورده» بیشترین نامزدی را در این جوایز کسب کردند.

این فیلم‌ها که از پروژه‌هایی هستند که توسط فیلمسازان مستقل ساخته شده‌اند هر یک سه نامزدی به دست آوردند که شامل بهترین فیلم بلند هم می‌شود.

مراسم اهدای جوایز گاتهام ۲ دسامبر در نیویورک برگزار می شود و اولین گام در فصل اهدای جوایز سینمایی است. هر چند با توجه به برندگان این جوایز نمی‌توان همیشه برندگان اسکار را پیش‌بینی کرد، زیرا کارگروه کوچکی از روزنامه‌نگاران و فیلمسازان به این فیلم‌ها رای می‌دهند، اما انتخاب آنها می‌تواند برای دیده شدن فیلم‌های مستقل موثر باشد.

اسامی نامزدهای جوایز گاتهام ۲۰۱۹ چنین است:

بهترین فیلم: «وداع»، «شیادان»، «داستان ازدواج»، «الماس‌های تراش نخورده» و «امواج»

بهترین مستند: «کارخانه آمریکایی»، «آپولو ۱۱»، «لبه دموکراسی»، «مسافر نیمه شب»، «ملت تک فرزندی»

بهترین کارگردان نوظهور: لورا دی کلرمونت تونر برای «موستانگ»، کنت جونز برای «دایانا»، جو تالبوت برای «آخرین مرد سیاهپوست در سانفرانسیسکو»،‌ اولیویا وایلد برای «بوک اسمارت»

بهترین فیلمنامه: لولو وانگ برای «وداع»، تارل آلوین مک‌کرینی برای «پرنده بلند پرواز»، جو تالبوت و راب ریچرت برای «آخرین مرد سیاهپوست در سانفرانسیسکو»، نوآ باوم‌باخ برای «داستان ازدواج»

بهترین بازیگر مرد: ویلم دفو در «فانوس دریایی»، آدام درایور در «داستان ازدواج»، آلدیس هودج در «شفقت»، آندره هالند در «پرنده بلند پرواز» و آدام سندلر در «الماس‌های تراش نخورده»

بهترین بازیگر زن: آوکافینا در «وداع»، الیزابت ماس در «رایحه او»، مری کی پلیس در «دایانا»، فلورنس پو در «نیمه تابستان» و آلفری وودارد در «شفقت»

بهترین بازیگر نوظهور: جولیا فاکس در «الماس‌های تراش نخورده»، آیسلینگ فرانسواز در «بلبل؟»، کریس گالوست در «به من آزادی بده»، نوآ جوپ در «پسر شیرین»، جاناتان میجرز در «آخرین مرد سیاهپوست در سانفرانسیسکو» و تیلور راسل در «امواج»

سریال جدید-بلند: «چرنوبیل»، «دیوید مرد می‌سازد»، «دوست فوق العاده من»، «باور نکردنی» و «وقتی آنها ما را می‌بینند»

سریال جدید-کوتاه: «پن ۱۵»، «رامی»، «عروسک روسی»، «توکا و برتی» و «نرسیده»