احسان اکبرنژاد گفت: نمایش "گریز از مرکز" تلفیقی از فضای کمدی، تجربی، فانتزی و رئال است.

پایگاه خبری تئاتر:نمایش "گریز از مرکز" نوشته و کار احسان اکبرنژاد از 30 مهرماه ساعت 21 در سالن شماره 2 تماشاخانه سپند روی صحنه است و بازیگران آن محمد نادری، پویان درزی، الهام جدی، فردین شاه‌حسینی، پریسا بنی‌آدم، هادی شیخ‌الاسلامی، وحید نفر، احسان اکبرنژاد و مهرداد ضیایی هستند.

احسان اکبرنژاد درباره موضوع و داستان نمایش "گریز از مرکز" گفت: داستان این نمایش درباره چند خلافکاری است که قصد دارند از انبار سلاح هسته‌‌ای، کلاهک هسته‌ای بدزدند تا دشمنان‌شان را به وسلیه آن تهدید کنند...

او با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود دو ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: این نمایش تلفیقی از فضای کمدی، تجربی، فانتزی و رئال است. به اعتقاد من اکنون تئاتر ترکیبی از همه سبک‌هاست به این دلیل که در صورتی‌که قرار باشد یک نمایش با سبک و شیوه‌ای خاص روی صحنه برود، قشری از مخاطبان تئاتر را از دست خواهد داد و از این رو به نظرم اگر نمایش تلفیقی از فضاهای متعدد باشد مخاطبان بیشتری نیز خواهد داشت. همچنین بازیگران کمتری نسبت به حضور در نمایشی که سبک و شیوه اجرایی خاصی دارند علاقه نشان می‌دهند.

این کارگردان تئاتر درباره طراحی صحنه نمایش یادآور شد: این نمایش طراحی صحنه عجیب و غریبی ندارد اما در عین حال با مشورت با دو تن از بزرگان طراحی صحنه، بسیار درباره طراحی آن فکر شده است. با این حال تاکنون به آنچه که ایده‌آل من در طراحی صحنه است نرسیدیم و همچنان در حال رفع کم و کسری آن هستیم.

اکبرنژاد درباره موسیقی این نمایش گفت: در ابتدا قصد داشتیم که نمایش موسیقی زنده داشته باشد اما پس از اینکه متوجه شدم موسیقی زنده به فضای ایجاد شده در صحنه لطمه وارد می‌کند، مجبور به حذف آن شدیم. اما اکنون از موسیقی بلوز در این نمایش استفاده می‌کنیم. کیارش اعتمادسیفی موسیقی‌های این نمایش را ساخته و به نظرم موسیقی با فضای نمایش در هماهنگی بسیاری است.

او در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: طی سه- چهار شبی که این نمایش روی صحنه رفته تاکنون مخاطبی را ندیدم که به تماشای این نمایش بنشیند و با انرژی سالن را ترک نکند. در این نمایش ارتباطی میان مخاطب و صحنه برقرار می‌شود که تماشاگران این نمایش از هر قشری که به تماشای این اثر نشستند از آن بسیار لذت برند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: مسعود اسعدی، مدیر تولید: پویان درزی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: مسعود قدسی، منشی صحنه: صدف قطعی، دستیار کارگردان: احسان سلیمیان، موزیک: کیارش اعتماد سیفی، طراح نور: محمدرضا رحمتی، طراح لباس: مریم بختیاری، مشاور صحنه: سینا ییلاق بیگی و پوریا اخوان، ساخت دکور: رضا بختیاری، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: سیدمحمدصادق سیادت، عکاس: مهرسا چاووشی، طراح گرافیک: خورشید آزادی و مدیر صحنه: سعید مردانی و کیمیا جعفریان.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.


منبع: هنرآنلاین