هشت فیلم اولی که برای حضور در جشنواره فیلم فجر تولید می شوند را در این گزارش به شما معرفی می کنیم.

پایگاه خبری تئاتر: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال پذیرای ۱۰ فیلم اولی است که به رقابت می‌پردازند. در بین این آثار تاکنون خبر ۸ فیلم رسانه‌ای شده است.

شنای پروانه

«شنای پروانه» فیلمی به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی و کارگردانی محمد کارت است.کارت پیش از این تجربه بازیگری در فیلم‌های سینمایی و کارگردانی در حوزه مستند و فیلم کوتاه داشته و جوایز متعددی دریافت کرده است.

او در آثاری که کارگردانی کرده نشان داده دغدغه مسائل و مشکلات روز جامعه را دارد.

 

کشتارگاه

فیلم سینمایی «کشتارگاه» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی عباس امینی است.

«کشتارگاه» روایتی از مشکلات اجتماعی این روز‌های کشور است که قرار است در ماه‌های آینده در بخش‌هایی از جنوب کشور و تهران جلوی دوربین برود وهم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد.در این فیلم مانی حقیقی، باران کوثری و ... بازی می‌کنند.

 

اسامی دیگر بازیگران وعوامل این فیلم بزودی اعلام خواهد شد.

لباس شخصی

فیلم سینمایی «لباس شخصی» به کارگردانی امیر عباس ربیعی و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد است.

در خلاصه داستان لباس شخصی آمده است: بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی اوست و به لباس شخصی‌ها بیشتر شک کن!

 

بازیگرانی چون مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، نجلا نظریان، مهیار شاپوری، احمد لشینی، کیوان محمود نژاد، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، علی فرهاد زاده و ماه‌منیر بیطاری در آن بازی می‌کنند.

اوج ۱۱۰

فیلم سینمایی «اوج ۱۱۰» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «سال‌های پایانی جنگ است؛ ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است؛ سرتیپ ستاری بر یک پروژه مهم کار می‌کند...»

 

سیاوش سرمدی که پیش از این مستند‌های «ادواردو»، «امام موسی صدر»، «چمران به روایت دختر جبل عامل»، «۸۰ سال مقاومت»، «داوطلب مرگ» را روی پرده نقره‌ای برده، ساخت اولین فیلم سینمایی داستانی خود را تجربه می‌کند.

روز صفر

فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان و تهیه کنندگی بهرام توکلی است و چندمین پروژه‌ای است که این دو با هم همکاری دارند.

«روز صفر» با روایتی از یک اتفاق ملتهب معاصر در ایران و چند کشور خارجی جلوی دوربین می‌رود.

 

امیر جدیدی و ساعد سهیلی دو نقش اصلی فیلم «روز صفر» هستند. در کنار آن‌ها چند بازیگر خارجی و چندین بازیگر تئاتر در فیلم «روز صفر» هنرنمایی می‌کنند همچنین یک چهره مطرح دیگر طی روز‌های آینده به گروه بازیگران فیلم اضافه می‌شود.

فیلمنامه «روز صفر» را سعید ملکان و بهرام توکلی به صورت مشترک به نگارش درآوردند و برای نمایش در جشنواره‌ فیلم فجر آماده می‌شود.

پیتوک

فیلم سینمایی «پیتوک» به کارگردانی سید مجید صالحی و تهیه کنندگی سید محمد قاضی است.

در خلاصه داستان «پیتوک» با موضوع اجتماعی آمده: وقتی میز بیلیارد از توپ‌ها خالی میشه، پیتوک وسط اون میز تنها می‌مونه، تنهای تنها.

در این فیلم مهتاب کرامتی، هادی حجازی فر، احسان بذلی و ... بازی می‌کنند.

 

بی صدا حلزون

فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده و تهیه کنندگی مرتضی شایسته است.

هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی با حضور علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار و شیرین، ولی پور بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند.

«بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

لتیان

فیلم سینمایی «لتیان» به کارگردانی علی تیموری و تهیه کنندگی مجید مطلبی تولید شد.

امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی و علیرضا ثانی فر بازی می‌کنند.

 

در خلاصه داستان فیلم به نویسندگی اکتای براهنی آمده است: «لتیان یک سد است. سدی بر روابط انسانی، رودخانه‌های روابط پشت سدی ایستاده اند و راه بن بست است. یک نفر می‌خواهد این سد را بشکند، اما خوب می‌داند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شد! تکلیف چیست؟»

البته کارگردان‌های اول دیگری هم هستند که فیلم اول خود را با هدف حضور در جشنواره فیلم فجر تولید کرده و یا در حال تولید هستند که خبر آنها رسانه‌ای خواهد شد.