انتشار گزارش مالی سونی نشان داد این کمپانی در بخش سینمایی خود به خاطر اکران فیلم جدید تارانتینو و فیلم «اسپایدر من» موفق‌تر از همیشه ظاهر شده است.

پایگاه خبری تئاتر: شرکت ژاپنی سونی گزارش مالی خود برای دومین فصل از سال جاری میلادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد سونی پیکچرز که بازوی فیلمسازی آن است توانست در این فصل ۳۶۶ میلیون دلار سود کسب کند.

به این ترتیب سود فصل دوم سونی پیکچرز نسبت به رقم ۲۱۱ میلیون دلاری که در بازه مشابه سال قبل کسب کرده بود به شدت افزایش داشته است.

میزان درآمد بازوی فیلم سونی در این بازه به ۱.۳ میلیارد دلار رسید که افزایش قابل توجهی نسبت به ۹۸۰ میلیون دلار سال قبل داشت. سونی گفت بخش اصلی این افزایش به خاطر موفقیت باکس‌آفیسی فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» ساخته کوئنتین تارانتینو است که توانست در باکس‌آفیس جهانی ۳۵۶ میلیون دلار بفروشد و همچنین فیلم «اسپایدرمن: دور از خانه» بود که در سراسر جهان ۱.۱ میلیارد دلار فروخت.

به این ترتیب درآمد بخش فیلم سونی نسبت به سال قبل حدود ۱۲ درصد یا بیش از ۲۶۷ میلیون دلار افزایش داشت.

با این حال این شرکت اعلام کرد که سود و درآمد اجرایی بخش خدمات گیمینگ و شبکه‌اش در فصل دوم سال به شدت کاهش پیدا کرد که دلیل اصلی آن کاهش میزان فروش نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و همچنین اثرات منفی تغییرات نرخ ارز بود.

فروش کنسول محبوب پلی‌استیشن ۴ سونی در ماه‌های اخیر راکد بوده چون مصرف‌کنندگان به شدت منتظر فرا رسیدن جدیدترین نسخه این کنسول یعنی پلی‌استیشن ۵ هستند که قرار است تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ بیرون بیاید.

بخش موسیقی سونی در فصل دوم امسال شاهد افزایش میزان فروش و درآمدهای اجرایی خود به خاطر سودهای بالای انتشار موسیقی بود. این شرکت همچنین از تعدادی قراردادهای یکپارچه‌سازی و فروش بیشتر در بخش موسیقی ضبط شده که بیشتر به خاطر افزایش سود در بخش استریمینگ موسیقی بود سود برد.

با این حال سونی اعلام کرد می‌خواهد سرویس تلویزیون پولی خود یعنی پلی‌استیشن وو را از روز سی‌ام ژانویه ۲۰۲۰ کنسل کند. این شرکت گفت «اهداف بزرگی» برای این سرویس داشت و می‌خواست با آن تجربه تماشای تلویزیون را تغییر بدهد اما نتوانست با هزینه‌های رو به رشد تولید محتوا کنار بیاید.