ساسان سالور می‌گوید اگر سینمای اجتماعی با همین روال پیش برود باید شاهد آخرین نفس‌های آن باشیم چرا که مجاب کردن سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی به شدت سخت‌تر می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: ساسان سالور تهیه‌کننده سینما، این روزها فیلم "هایلایت" به کارگردانی اصغر نعیمی را در نوبت اکران دارد و علاوه بر این فیلم " سه کام حبس" به کارگردانی سامان سالور را نیز در مرحله تولید دارد. محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر و علیرضا مهران در "سه کام حبس" به ایفای نقش می‌پردازند.

او درباره وضعیت اکران فیلم "هایلایت" گفت: طی جلساتی که در روزهای گذشته داشتیم تصمیم گرفتیم که فیلم را قبل از جشنواره فیلم فجر اکران کنیم. امیدوارم که فضا ایجاد شود و بتوانیم این فیلم را به‌زودی اکران کنیم.

تهیه‌کننده "بدرود بغداد"  در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت اکران فیلم‌های اجتماعی آیا قصد دارند فیلم را اکران کنند اظهار کرد: به هر حال این فیلم تولید دو سال پیش است و از آنجا که هر فیلمی تاریخ‌مصرف دارد، باید اکران شود. امیدوارم وضعیت سینمای اجتماعی بهتر شود.

سالور در ادامه در پاسخ به این سؤال که با توجه به توقیف آثار اجتماعی وضعیت این گونه  سینمایی را چطور ارزیابی می‌کند بیان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر، توقیف آثار سینمایی لطمه بیشتری به سینمای اجتماعی می‌زند. مرکز رجوع همه فیلم‌ها شورای پروانه ساخت و نمایش است و هر اثر سینمایی از تمام این فیلترها رد می‌شود تا به روی پرده بیاید. هر کدام از این شوراها چالش‌های بسیاری را برای تهیه کننده و کارگردان به همراه دارند و سازمان سینمایی باید یک بار برای همیشه این معضل را حل کرده و به‌عنوان دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین تکلیف کند و تصمیم‌گیرنده نهایی باشد.

او توضیح داد: در مقوله فرهنگ سطح نظارت و پاسخگویی بالاتر است و باید به آن توجه شود. همانند کیانوش عیاری در سینمای اجتماعی انگشت‌شمار هستند و باید از آن‌ها حمایت شود. در سینمای اجتماعی اگر به همین شیوه پیش برویم تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار از آن روی گردانده و به سمت سینمایی که پشت آن هیچ فکری وجود ندارد و صرفاً برای گیشه ساخته می‌شوند خواهند رفت و توجه از این ژانر اجتماعی برداشته می‌شود. سازمان سینمایی و هنرمندان نباید ضعیف عمل کنند و باید با حمایت جلوی این دست اتفاقات را بگیرند. اگر سینما به همین منوال پیش برود باید شاهد آخرین  نفس‌های سینمای اجتماعی باشیم چرا که  مجاب کردن سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی به‌شدت سخت‌تر می‌شود.

این تهیه‌کننده همچنین درباره وضعیت فیلم "سه کام حبس" نیز توضیح داد: فیلمبرداری کار چند روزی است که به اتمام رسیده و مراحل فنی آن را آغاز کرده‌ایم و به‌شرط لطمه نخوردن به کیفیت اثر تلاش می‌کنیم آن را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

سالور در خاتمه درباره حضور در جشنواره فیلم فجر و یا اکران فیلم پس از جشنواره گفت: ملاک و معیار ما جشنواره فیلم فجر نیست، اما خوشبختانه در این سال‌ها هر فیلمی که در مقام تهیه‌کننده داشتم در جشنواره پذیرفته شده است. تلاش ما ساختن فیلم خوب برای نمایش در ایران و حضور در جشنواره‌های بین‌المللی است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند.