نویسنده و کارگردان نمایش «تالاب هشیلان» از اینکه اثرش ۱۰ سال در نوبت چاپ قرار داشته ولی به نتیجه‌ای نرسیده است انتقاد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: «تالاب هشیلان» نمایشی با بازی نوشین تبریزی، افشین سلیمان پور، مسعود شاه کرمی، یعقوب صباحی، محمد صدیقی مهر، آیه کیانپور و اتابک نادری است که این روزها در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

نوشین تبریزی که نویسندگی و کارگردانی این نمایش را برعهده دارد درباره اثر خود گفت: ما به عنوان انسان‌هایی که در این جامعه زندگی می‌کنیم تحت تاثیر اخبار و رویدادهای مختلف قرار می‌گیریم و کسانی که دستی در نوشتن دارند و به عنوان یک عضو از جامعه در معرض تاثیرپذیری این رخدادها قرار می‌گیرند همواره با یک خروجی از این رخدادها همراه هستند که توأم با برداشت شخص از رویدادهای اتفاق افتاده است. این خروجی می‌تواند در قالب‌های مختلف مانند ادبیات داستانی، شعر و نمایشنامه برای یک نویسنده همراه باشد. برای من نیز این ورودی که می‌تواند همان اخبار و اتفاقات روزمره باشد منجر به نگارش یک نمایشنامه به نام تالاب هشیلان شده است.

وی درباره اجراهای قبلی این نمایشنامه تصریح کرد: من این نمایشنامه را سال ۸۸ نوشتم و یک بار هم قبلا آن را در تالار مولوی اجرا کردم. آن زمان یک جشنواره نمایشنامه‌خوانی در تالار مولوی برگزار می‌شد و ما این نمایشنامه را در آن جشنواره اجرا کردیم و برای نمایشنامه جایزه اول گرفت و در کارگردانی هم تقدیر شد. در آن زمان متون برگزیده برای انتشار در نوبت چاپ قرار گرفتند ولی از آن سال تا به الآن که قرارداد بسته شد هنوز چاپ این نمایشنامه‌ها رنگ انتشار به خود ندیده‌ است، هرچند به هر حال نمایشنامه‌ای بود که همان موقع نیز با استقبال روبرو شد.

تبریزی درباره فاصله ۱۰ ساله‌ای که برای اجرای دوم این نمایش ایجاد شده است، گفت: من همان ۱۰ سال پیش یک اجرای عمومی از این نمایشنامه در تالار مولوی داشتم ولی ایده‌های الانم با ۱۰ سال پیش قطعا خیلی تفاوت کرده و یک صحنه نیز به نمایش اضافه شده است. آن زمان با اینکه در اسفند ماه اجرا کردیم و تالار مولوی نیز یک تالار دانشجویی است، ولی استقبال خوب بود و مخاطبان با داستان ارتباط برقرار کردند.

او درباره نام این نمایش که با محوریت زنان و آسیب‌های اجتماعی آن‌ها اجرا می‌شود هم پیش‌تر گفته است:‌ «تالاب هشیلان یک منطقه جغرافیایی است که یک باور قدیمی درباره آن وجود دارد. هشیلان یعنی لانه مار بزرگ و روزی در تالابی اژدهایی حرکت کرده که تا الان هیچ سبزه‌ای از جای رد پای آن رشد نکرده است.»

نمایش «تالاب هشیلان» اتا ۲۴ آبان‌ماه هر شب بجز شنبه‌ها راس ساعت ۲۰ در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.