وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نوشت: مایه خرسندی است که تئاتر کودک و نوجوان به استمرار در طول سال زنده است و اجرا می‌شود. اما این ضرورت همچنان باقی است که نهادهای آموزشی حضور مؤثر تئاتر را در مدارس فراهم کنند تا با تعامل و ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با تئاتر، جامعه‌ای پویاتر و خلاق‌تر داشته باشیم.

پایگاه خبری تئاتر:  متن پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به شرح زیر است: «بسم الله الرحمن الرحیم دنیای کودکی ساحتی شریف و جهانی سراسر ظرافت و حساسیت است. جهانی که در عین پویایی، نشاط و تحرک واجد عمیق‌ترین لحظات و پاک‌ترین عواطف است.

این ساحت و این جهان سراسر رمز و شگفتی از آن رو که پایه و اساس شکل‌دهی و سامان‌بخشی فردای جوامع بشری است، ارزش و اهمیت صد چندان می‌یابد. تئاتر از مهم‌ترین و پویاترین هنرها برای مواجهه و تعامل کودک و نوجوان با جهان پیرامون و مسائل آن است تا کودک پرسیدن و اندیشیدن را دریافت و باور کند. مایه خرسندی است که تئاتر کودک و نوجوان به استمرار در طول سال زنده است و اجرا می‌شود.

اما این ضرورت همچنان باقی است که نهادهای آموزشی حضور مؤثر تئاتر را در مدارس فراهم کنند تا با تعامل و ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با تئاتر، جامعه‌ای پویاتر و خلاق‌تر داشته باشیم. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گستره‌ای جهانی و پس از ربع قرن تجربه، نمایش و نمود آفریده‌های هنری هنرمندان کوشای این حوزه بر آن است تا دامنه تأثیر خود را به مسائل بنیادی‌تر نیز بگسترانند. «محیط زیست، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای آن» مقوله‌ای سترگ و کلان است که بی‌گمان اگر کودکان و نوجوانان با شناختی دقیق و عمیق به پاسداشت و حفظ آن اهتمام ورزند، فردای جهان سبزتر، پاک‌تر و آرام‌تر خواهد شد و این مهم بی‌گمان بهره‌ای از فرهنگ ناب سرزمین است که همواره مردمانش در جست‌وجوی پاکی، صلح و نیکی برای جهان بوده‌اند.

تلاش ارزشمند هنرمندان گرامی تئاتر کودک و نوجوان سراسر کشور و حضور و همراهی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، مدیران و مجریان تلاشگر را در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران اسلامی ارج می‌نهم و از پروردگار مهربان برای ایران عزیز و فرزندان پاکش فردایی روشن‌تر، شادتر و آرام‌تر آرزومندم.» بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 21 آبان به دبیری مجید قناد در همدان در حال برگزاری است.