اعضای هیأت داوران بخش نمایشنامه‌نویسی دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف معرفی شدند.

پایگاه خبری تئاتر: علی شمس، ساناز بیان و اکبر شریعت، از هنرمندان شناخته شده تئاتر و عرصه نمایشنامه‌نویسی کشور، به داوری و ارزیابی آثار می‌پردازند.

علی شمس نویسنده و کارگردان چندین اثر در حوزه فیلم و تئاتر، فارغ‌التحصیل هنرهای اجرایی از ایتالیا است که حضور موفق در حدود 10 جشنواره جهانی را در کارنامه دارد. اثر "داستان‌های میان رودان" وی برگزیده جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر در سال 1394 بوده و در سال 1396 نیز با نمایش "شب دشنه‌های بلند" نامزد بهترین کارگردانی از جشنواره تاتر فجر شده است. وی همچنین به عنوان ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر، منتقد، پژوهشگر و نویسنده مقالات تخصصی در نشریات حوزه فیلم و سینما شناخته می‌شود.

ساناز بیان، نمایشنامه‌نویس و کارگردان جوان تئاتر کشور، دارای کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است. او در سال 1372 در مسابقه جهانی نقاشی یونسکو و یونیسف با عنوان زلزله و آمادگی رتبهٔ برتر را کسب کرد. وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی در کنفرانس‌ها و فستیوال‌های مختلف از جمله کنفرانس زنان نمایشنامه‌نویس جهان، دانشگاه اسلو، تئاتر سودرا استکهلم، تئاتر پاپیرهاست نروژ و ترجمه و تألیف مطالب مرتبط با تئاتر، نگارش و چاپ داستان کوتاه در نشریات مختلف را در کارنامه خود دارد.

"اکبر شریعت" نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و داستان‌نویس تبریزی، متولد 1352، مدرس انجمن سینمای جوان، حوزه هنری و آموزشگاه‌های آزاد هنری است که داوری چندین جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله جشنواره فیلم استارت (باکو) و جشنواره تئاتر رضوی را در کارنامه دارد و در جشنواره‌های مختلفی حائز رتبه های برتر شده است. آثار وی به زبان‌های فارسی و ترکی آذری بارها روی صحنه رفته است.

دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر الف در سه بخش نمایش‌های صحنه‌ای، نمایشنامه‌نویسی و جنبی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مهلت ارسال آثار در بخش نمایش‌های صحنه‌ای 15 آبان‌ماه به پایان رسید و زمان اعلام نتایج آن 30 آبان‌ماه تعیین شده و مهلت بارگذاری در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز 30 مهر بود.

نخستین دوره این جشنواره با محوریت وحدت و صلح و دوستی برگزار شد و این دوره نیز با محوریت مهدویت و فلسفه انتظار موعود و مصادف با میلاد امام حسن عسگری(ع) برگزار می‌شود.

در دوره نخست این جشنواره 6 کشور خارجی در قالب داوری، ورک شاپ و اجرای صحنه شرکت داشتند.

دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر الف با رویکرد صلح جهانی و با شرکت هنرمندان داخلی و کشورهای حوزه قفقاز از نهم تا چهاردهم آذرماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند، اطلاعات بیشتر را با مراجعه به سایت  worldpeace.ir دریافت کنند.