داوران سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از موزه سینما بازدید کردند.

پایگاه خبری تئاتر: در این بازدید افرادی همچون خانم سیمونه اسپانی (نماینده جشنواره برلین از آلمان)، سیگوتونو (مدیر جشنواره شورت شورتز از ژاپن)، اوزگور آنیل (فیلمساز از اتریش)، اولیور لمبرت ( فیلمساز از فرانسه)، سدریک آلبرت (فیلمساز از فرانسه)، جیووانی بوفالینی (فیلمساز از ایتالیا)، خانم نیکولتا کاتالدو ( فیلمساز از ایتالیا) و پابلو (فیلمساز اسپانیایی) حضور داشتند.

سیگوتونو مدیر جشنواره فیلم کوتاه ژاپن بعد از بازدید از تالارهای موزه سینما گفت: سال ۲۰۱۵ هم به ایران آمده بودم و موزه سینما را دیدم و این دومین باری است که به این بنای تاریخی زیبا می آیم و برایم بسیار لذت بخش بود البته اینبار موزه را کامل تر دیدم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینیم مجموعه ای از جوایز سراسر دنیا در اینجا جمع هستند متوجه می شویم سینمای ایران جایگاه بزرگی در سراسر دنیا دارد.

سیگوتونو یادآور شد: من مدیر جشنواره ای هستم که امیر نادری هم جزء هیات داوران آن بوده است و درحال حاضر کلاس های کارگردانی برگزار می کند و همکاری تخصصی و حرفه ای با هم در زمینه سینما داریم.

پابلو فیلمساز اسپانیایی نیز که در این جمع حضور داشت نیز گفت: رشته تحصیلی من سینما است و فیلم های زیادی از عباس کیارستمی را دیده ام و با دیدن پوستر برخی فیلم ها در موزه سینمای ایران که در کشور ما هم نمایش داده شده بسیار خوشحال شدم.

وی ادامه داد: اطلاعات زیادی درباره سینمای ایران داشتم به همین دلیل کنجکاو بودم به ایران بیایم و از نزدیک این کشور را ببینم. با دیدن موزه سینمای ایران متوجه شدم تصوری که از ایران و سینمای ایران داشتم کاملا درست بوده است.

جیووانی بوفالینی فیلمساز ایتالیایی نیز گفت: جوایز و یادگاری های فیلمسازان در موزه سینما فرهنگ ایران را به خوبی به نمایش گذاشته است و نکته قابل توجه این است که شباهت های زیادی بین موزه ایران و تورین وجود دارد و با  امروز با دیدن موزه سینمای ایران یاد موزه خودمان افتادم.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ آبان ماه آغاز و تا ۲۴ آبان ادامه دارد.