رئیس سازمان سینمایی در بازدید خود از جریان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: کیفیت فیلم های کوتاه ما به استانداردهای جهانی رسیده است.

پایگاه خبری تئاتر: حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی از جریان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بازدید کرد. وی در این بازدید گفت: این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با شکوه بسیار در حال برگزاری است.

آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره رشد قابل توجهی داشته و کیفیت فیلم‌ها به استانداردهای جهانی رسیده است. سینمای ایران جایگاه منحصر به فردی دارد و همین موضوع باعث شده تا امسال شاهد حضور کشورهای مختلف در بخش بین‎الملل این جشنواره باشیم. از مسئولان این جشنواره بابت ایجاد فضای حرفه‌ای برای حضور فیلم‌سازان معروف جهان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز طی جلسه‌ای که با مدیران دفاتر استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران داشته‌ایم به یک هم‌فکری رسیده‌ایم که چگونه می‌شود از جوانان علاقه‌مند در این عرصه حمایت کرد و در ادامه بودجه‌هایی را برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی سینمای اختصاصی برای اکران فیلم کوتاه گفت: ما گروه سینمایی "هنر و تجربه" را داریم که به صورت فصلی فیلم‌های کوتاه را اکران می‌کند. لازم است روی این نکته تاکید کنم که در هیچ جای دنیا هدف نهایی از ساخت فیلم کوتاه اکران عمومی در سینماهای بزرگ نیست. بلکه در حقیقت فضایی که در اختیار این نوع فیلم‌هاست، پخش از طریق شبکه‌های تلویزیونی و صفحات مجازی است. وی در پایان درباره بودجه جشنواره فیلم کوتاه تهران توضیح داد: اعتبارات جشنواره امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و بخشی از این هزینه‌ها را باید از طریق جذب سرمایه خارج از اعتبارات مصوب تأمین کنیم. سی‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از ۱۸تا ۲۴ آبان‌ در پردیس سینماگالری ملت در حال برگزاری است.