معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام پیگیری برای حذف پیشنهاد لغو معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد که این پیش‌نویس بدون هماهنگی با این وزارتخانه نوشته شده است.

پایگاه خبری تئاتر: علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی و امور مجلس و  استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیش‌نویس جدید لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی که بر اساس آن پیشنهادات لغو معافیت مالیاتی کلیه فعالیت‌های فرهنگی-هنری در حوزه‌هایی چون انتشارات، تئاتر، سینما و موسیقی (مشمول مالیات با ضریب ۲۵ درصد) است بیان شده است، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی مخالف است و مراتب این مخالفت را به صورت کتبی به مراجع مربوط اعلام کرده است و هم در معاونت توسعه مدیریت منابع و هم در معاونت حقوقی هم پیگیری لازم را انجام داده است.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی پیشنهادهای مالیاتی خود را راساً تنظیم کرده است و در این زمینه با دستگاه‌های ذیربط هماهنگی صورت نداده است. در خصوص پیشنهاد حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز این وزارتخانه با ما هماهنگی نداشته است و ما هم به جد معتقدیم که نباید این اتفاق شکل بگیرد.

معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تصویب چنین پیشنهادی لطمه‌های جبران‌ناپذیری به بدنه فعالیت‌های فرهنگی در ایران وارد می‌کند. ما به همین خاطر با حذف این معافیت مخالفیم. این مخالفت را نیز کتباً اعلام کردیم و در حال پیگیری آن هم هستیم. امیدواریم در لایحه‌ای که در نهایت در زمینه اصلاح برخی قوانین مالیاتی مصوب می‌شود این مساله حذف شود.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه دلایل محکمی دارد و آن را ابراز کرده و خواهد کرد اما در نهایت این موضوع باید در هیات دولت مصوب شود.


منبع: خبرگزاری مهر