دست‌اندرکاران فیلم‌های سینمایی تخفیف‌های ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به سینما در نظر می‌گیرند.

پایگاه خبری تئاتر: مدتی قبل از شورای عالی اکران خبر رسیده بود که قرار است برای جبران فروش پایین و مخاطب کم چند ماه قبل سینما نسبت به سال قبل، تمهیدی تازه اندیشیده شود. علی سرتیپی، سخنگوی شورای عالی اکران با تایید این مطلب گفت: این موضوع جدی است و صحبت‌هایی شده تا با هماهنگی و تایید پخش‌کننده، سینمادار و تهیه‌کننده تخفیف‌های خاص به مخاطبان سینما بدهیم.

او افزود: این کار اگر با هماهنگی صورت گیرد، می‌تواند عملی باشد و هر چقدر بتوانیم تماشاگر بیشتری داشته باشیم به نفع سینما است. این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما در عین حال با اشاره به مشکلات اخیر از جمله قطع اینترنت و فضای پیش آمده که بر سینما هم تاثیر داشته است، تاکید کرد: اگر مشکل این چند روزه حل شود درباره این تخفیف‌ها تصمیم‌گیری‌ خواهد شد.

 بسیاری از سینماگران از وضع فروش فیلم‌ها در ماه‌های گذشته بویژه در تابستان گله‌مند بودند و یکی از دلایل این آسیب به سینما را نحوه چیدمان اکران تابستان می‌دانستند.

براین اساس برخی مدیران و دست‌اندرکاران در پی این بوده‌اند که این شرایط را تا جای ممکن بهبود دهند و تقریبا از ابتدای آبان‌ماه سینماها دوباره رونق گرفتند اما با اتفاقات هفته گذشته و قطع اینترنت که سبب اختلال در سایت‌های فروش هم شد رکود به سینما برگشت و در چند روز سینماها وضعیتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل داشتند.