وبگاه راتن تومیتوز از معتبرترین سایت‌های سینمایی است که رتبه بندی بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۱۹ را منتشر کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: ژانر اکشن یکی از محبوب ترین و پولسازترین ژانرهای سینمایی است که با سکانس های پر تلاطم خود و هیجان هایی که در دنیای واقعی نمی‌توان آن را تجربه کرد، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.

در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد فیلم های زیادی در این ژانر بودیم و با اکران فیلمی مثل «رمبو: آخرین خون» خاطرات زیادی برای دوست داران شخصیت رمبو با بازی سیلوستر استالونه  زنده شد. سومین قسمت از فیلم سینمایی سراسر اکشن «جان ویک» نیز امسال اکران شد و اولین نسخه فرعی از دنیای سریع و خشن هم با عنوان «هابز و شاو» منتشر شد که هر دو موفقیت های چشمگیری در گیشه کسب کردند.

البته فیلم های سینمایی ابرقهرمانی مثل «کاپیتان مارول»، «مرد عنکبوتی: دور از خانه» و « انتقام جویان: پایان بازی» که به صورت ترکیبی از ژانر اکشن و علمی تخیلی ساخته شده اند، در این لیست حضور ندارند تا در اینجا شاهد فیلم هایی باشیم که شباهت بیشتری به واقعیت دارند و  درک آنها در دنیای واقعی راحت تر است.

 

۱) سایه «Shadow»

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما سینمای هالیوود با وجود فیلم های اکشن زیاد، در این ژانر قافیه را به چین باخته است. سایه فیلمی به کارگردانی ژانگ ییمو است که در جشنواره های معتبر موفق بوده و حالا با امتیاز ۹۵ به عنوان  بهترین فیلم اکشن سال از نگاه منتقدین شناخته می شود. داستان فیلم در مورد یک فرمانده است که قصد دارد با نقشه بی نقص خود دشمنانش را نابود کند. این فیلم با استفاده از جلوه های بصری مناسب، نبردهای حماسی خود را به نمایش می گذارد.

 

۲) پادشاهی «Kingdom»

در رتبه دوم هم جایی برای فیلم های هالیوودی نیست و فیلم سینمایی  پادشاهی از سینمای ژاپن با امتیاز ۹۳ از نگاه منتقدین  توانسته این عنوان خوبی را از آن خود کند. داستان فیلم درباره پسربچه ای است که پدر و مادر خود را از دست داده؛ او که از طبقه فقیر جامعه است تصمیم گرفته به یک فرمانده نظامی تبدیل شود  و بالاترین درجات حکومتی برسد.

 

۳)جان ویک ۳: پارابلوم«John Wick3: Parabellum»

حالا نوبت به سینمای هالیوود می رسد که با فیلم سینمایی جان ویک با امتیاز ۹۰  پشت سر چین و ژاپن قرار بگیرد. این فیلم که سه گانه جان ویک با بازی کیانو ریوز را تکمیل کرده است، برای کسانی که نمی‌خواهند چیزی جز سکانس های اکشن ببینند انتخابی مناسب است.

به دنبال داستان قسمت های یک و دو، برای کشتن شخصیت جان ویک جایزه وسوسه انگیزی گذاشته شده که البته کشتن او کار ساده ای نیست و آنها اول باید قید جان خود را بزنند. به خاطر استقبال زیاد از این فیلم، ساخت قسمت چهارم آن خیلی زود تایید شد.

 

۴) مرز سه گانه «Triple Frontier»

محصولی از شبکه نتفلکیس است که ستارگان زیادی مثل بن افلک و اسکار آیزاک در آن نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم که امتیاز  ۷۲ را دریافت کرده است، داستان یک گروه نظامی در کشورهای آمریکای جنوبی علیه کارتل‌های مواد مخدر را روایت می کند؛ آنها تصمیم به برنامه ریزی  یک دزدی بزرگ می گیرند و حالا باید هم با کارتل‌ها و هم نیروهای نظامی دیگر مقابله کنند.

 

۵) تعقیب سرد «Cold Pursuit»

فیلمی به کارگردانی هانس پیتر مولند است که در زمان نمایش به دلیل صحبت های نژادپرستانه لیام نیسون (بازیگر فیلم) دچار حاشیه شده بود. اما در نهایت با امتیاز ۷۰ جایگاه مناسبی را بین بهترین اکشن های سال کسب کرد. این فیلم داستان راننده یک ماشین برف‌روب است که اتفاقی ناراحت کننده برای او روی می دهد و پسرش توسط یک گروه مواد مخدر کشته می شود. به همین خاطر او تصمیم می‌گیرد  تمام کسانی که در قتل پسرش شریک بوده اند را از بین  ببرد.

 

۶) سریع و خشن تقدیم می کند:هابز و شاو« Fast and Furious Presents:Hobbs and Shaw»

اولین اسپین آف از مجموعه فیلم های سینمایی سریع و خشن است که اگرچه نتوانسته به موفقیت فیلم های اصلی سریع و خشن برسد؛ اما با حضور ستارگانی مثل دواین جانسون و جیسون استاتهام فروشی خوبی را پشت سر گذاشته و با امتیاز ۶۷ موفقیت نسبی کسب کرده است. این فیلم کمی از قوانین دنیای «سریع و خشن» به دور است و کمی به ژانر علمی تخیلی متمایل می شود. خلاصه داستان فیلم به این صورت است که شخصیت بریکستون برای به دست آوردن یک ماده کشنده به دنبال دو شخصیت هابز و شاو افتاده است.

 

۷) فرشته سقوط کرده است«Angle has fallen»

این فیلم دنباله دو فیلم  لندن سقوط کرده است و المپیوس سقوط کرده است می باشد که امتیاز ضعیف ۳۹ را دریافت کرده است و در انتهای این لیست قرار دارد. این فیلم داستان رئیس جمهور آمریکاست که توسط عده ای کشته می شود و همه  به محافظ او  به نام مایک بانینگ مظنون می شوند و بانینگ تصمیم می گیرد، متهم اصلی این ترور را پیدا و خودش را تبرئه کند.

 

۸) رمبو: آخرین خون «Rambo:Last blood»

رمبو که خاطرات خوبی را برای مخاطبان خود رقم زده و یکی از شخصیت های محبوب سینمایی است که پایان خوبی نداشت، با امتیاز۲۶ در انتهای لیست قرار دارد. داستان فیلم از این قرار است که شخصیت رمبو  اوقات خود را با مزرعه داری می گذارند تا اینکه کارتل های مواد مخدر دختر یکی از دوستان او را می دزدند و  رمبو باید به مبارزه آن ها برود.

 

۹) مرد ماه جوزا«Gemini Man»

این فیلم سینمایی که ویل اسمیت در آن بازی می کند، توسط انگ لی کارگردانی شده و بر خلاف پتانسیل آن با  شکست روبرو  شد. داستان در مورد یک مامور کهنه‌کار است که در آستانه بازنشستگی قرار دارد اما از سوی سازمانی که برای آنها کار می‌کند، هدف مرگ قرار گرفته و کسی که برای کشتن او مامور شده نسخه جوان تر و جهش یافته اوست که همیشه چند قدم از او جلوتر است.