قربان نجفی با بیان اینکه فرم حضور در جشنواره فجر را پر کرده است، گفت: امیدوارم سینمای ما بیشتر روی فیلم های داستان محور متمرکز شود چون دوران هرجور فیلم کمدی ساختن و به خورد مخاطب دادن دیگر گذشته است.

پایگاه خبری تئاتر: قربان نجفی، بازیگر تلویزین و سینما که به تازگی نسخه نهایی نخستین فیلم سینمایی خود را در مقام کارگردان با عنوان «فصل ماهی سفید» آماده و پروانه نمایش آن را نیز دریافت کرده است گفت: فیلم من چند وقتی است که کاملا آماده شده و چه بسا می توانستیم مهیای اکران هم شویم. با این حال نمی خواستم فرصت حضور و رقابت در جشنواره فجر را از دست بدهم.

 فرم حضور در جشنواره فجر امسال را پر کردم

این بازیگر اضافه کرد: بنابراین به تازگی فرم حضور در جشنواره فجر امسال را هم پر کردم بلکه اتفاقات خوبی نیز برایش در این رویداد سینمایی رخ دهد. نجفی که اولین تجربه کارگردانی خود را تجربه میکند، اعلام کرد: پخش فیلم برعهده شرکت رسانه فیلمسازان مولود است که تصمیم در مرد زمان اکرانش را به بعد از جشنواره موکول کردهایم. کارگردان «فصل ماهی سفید» همچنین گفت: من امیدوار به اکران خوبی برای فیلمم هستم. چون قصه باکیفیت و مخاطب پسندی هم دارد و درواقع برداشتی از «باغ آلبالو» آنتوان چخوف است.

دوران هرجور فیلم کمدی‌ساختن و به خورد مخاطب دادن گذشته است

نجفی اشاره داشت: این انتظار وجود دارد که سینمای ما بیشتر روی فیلم های داستان محور متمرکز شود و به این جور فیلمها بها دهد. واقعا دوران هرجور فیلم کمدی ساختن و به خورد مخاطب دادن دیگر گذشته است. لازم به ذکر است که در فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید»، بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی مرام، ژاله علو، بهزاد خداویسی، شقایق دهقان، بیژن بنفشه خواه، پریا مردانیان، نورالدین جوادیان، عیسی حسینی، المیرا دهقانی، رها خدایاری، جواد زرینچه و غیره ایفای نقش کرده اند. قصه فیلم در شمال کشور ازجمله شهر چالوس در جریان است. «فصل ماهی سفید» به نویسندگی مشترک قربان نجفی و غزال زرگرامینی مضمونی اجتماعی دارد و فیلمنامه آن برداشتی ایرانیزه شده از «باغ آلبالو» آنتوان چخوف است. همچنین آرش سجادی حسینی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد.