سیدزاده در نشست نمایندگان صندوق هنر گفت:« ما نزدیک به 17 سفر استانی داشته‌ایم. این سفرها باعث شد، شرایط واقعی هنرمندان دیده شود. این سفرها باعث شد مسوولیت نمایندگان استانها بیشتر شود و مطالبات واقعی هنرمندان بیشتر شد.»

پایگاه خبری تئاتر:سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق هنر در دومین نشست سراسری نمایندگان صندوق اعتباری هنر در هتل ارم تهران با اشاره به پررنگ تر شدن نقش نمایندگان صندوق هنر دراستانها در شرایط سخت اقتصادی کنونی تصریح کرد:«نقش استانها در این شرایط پررنگ تر شده است .چون شرایط اقتصادی،مطالبات و محرومیت‌ها افزایش پیدا کرده است. آن هم به دلیل شرایط اقتصادی کشور که با آن در نیمه دوم سال 97 وهم شروع امسال روبرو بودیم و نیز با بالا رفتن هزینه درمان و تنگ تر شدن معیشت اصحاب فرهنگ وهنر مواجه بودیم و هچنین به دلیل مضیقههای بودجهای که باید بودجه از مسیرهای دیگری در استانها تأمین شود. مضافا بر آن تغییر سیاستهای وزارتخانه و تشدید نگاهش به استانها است. به طوریکه ما در دو سال پیش 80 درصد امکانات در تهران و 20 درصد در استانها مصرف می شد اما اکنون تقریبا 60 درصد به استانها رسیده است و 40 درصد نیز به استان تهران. البته استان تهران دارای محرومیت های بسیار چشمگیری است. بعضیها فقط 2 منطقه از شهر تهران را می بینند اما استان تهران به دلیل گستردگی جمعیت و هم گستردگی حواشی ای که دارد دارای محرومیت جدی است و همچنین اکنون به نسبت عادلانه ای بین تهران و استانها می رسیم. این تغییر نگاه باعث شد کارنمایندگان و ادارات کل بیشتر شود.»

او با اشاره به تعداد سفرهایش به استانها افزود:«ما نزدیک به 17 سفر استانی داشته‌ایم. این سفرها باعث شد، شرایط واقعی هنرمندان دیده شود. این سفرها باعث شد مسوولیت نمایندگان استانها بیشتر شود و مطالبات واقعی هنرمندان بیشتر شد. در یک استان گاهی به 10 شهرستان سر می زدیم وگاهی فقط 900 کیلومتر سفر زمینی داشتیم. نتیجه این برنامه ها به اینجا رسید که نسبت عادلانه تری بین استانها و تهران برقرار شد. امیدوارم شروعی باشد برای اینکه استانها مطالبه واقعی خود را آغاز کنند.»

مدیرعامل صندوق هنر با اشاره به میزان بودجه هر استان تصریح کرد:« تصمیم گرفتیم به همه هنرمندان متقاضی استانها وام بدهیم. اما دیدیم از استانی که 400 نفر عضو صندوق هستند فقط سه نفر برای دریافت وام به ما معرفی شدند. این نشان میدهد که اصلا هنرمندان شهرها نسبت به حقوقشان آگاه نیستند. این کم کاری ما و استان را نشان می دهد که نسبت به شرایط وقوف ندارند.باید مدیران استانها هنرمندان را نسبت به حقوقشان آگاه کنند. برای ما هنرمندان شهرستانها با تهران فرقی ندارد. به شرط اینکه خود هنرمندان شهرستانها هم این را بدانند. اکنون ما همه را بیمه تکمیلی می کنیم حتی در ازای مبلغ ناچیزی حتی با 70 هزار تومان.»

سیدزاده با تأکید بر سفر استانی اش به استان کردستان به ثبت نام تعداد اندکی از هنرمندان در صندوق هنر اشاره کرد و افزود:«به مدیر کل استان کردستان گفتیم که ما کمک هزینه درمان نمی‌دهیم بلکه ما همه را بیمه می کنیم.در حالیکه استان کردستان از نظر هزینه‌های درمانی جمله استانهایی است که هزینه ها بسیار بالاست.بنابر این مشکل یکی بحث اقتصادی است و دیگری ناآگاهی است.البته اکنون با تقاضاهای بیمه ای که از طرف استانها می شود، نشان می دهد که استانها مقداری شرایط را درک کرده اند.»

او در ادامه سخنانش با اشاره به ثمر نشستن برنامه های صندوق افزود:«هماهنگی با ادارات کل و در عین حال هماهنگی با صندوق و جلب رضایت آنها و تولید برنامه برای ادارات کل صورت گرفته است. اکثرا وقتی رییس جمهور یا وزرا به استانها سفر می‌کنند، فقط پیش چند هنرمند ثابت می روند و اینها همش تکرار می شود. یکی از کارهای استانها این است که هنرمندان دیگر را در سطح استان معرفی کنید. حتی در برنامه هایی که در تهران است از آنها دعوت کنند که بیایند. امیدوارم با تسهیل رابطه مدیران صندوقها با مدیران ادارت این ارتباط به وجود بیاید.»
سیدزاده در پایان سخنانش با اشاره به نقش هم رسانه‌ها تصریح کرد:«از ابتدای سال 98 برنامه‌ای را به نام هم رسان ها گذاشتیم . نزدیک به 8 هزار عضو در کشور دارد.این نمایندگان در استانها توان سرکشی به 1000 نفر در استان خود را ندارند. برای همین همرسان تعریف کردیم و گفتیم هر کس در هر جا می‌تواند از طریق شبکه اجتماعی و پیامک به ما بگوید مثلا در استان هرمزگان موسی کمالی دچار بیماری است.امیدوارم این فرهنگ در کشور توسعه پیدا کند و خود هنرمندان دست همدیگر را بگیرند.»