رضا صابری کارگردان نمایش «دریاچه قو» درباره دلیل تغییر بازیگران نمایش نسبت به اجرایی که در جشنواره تئاتر فجر داشته اند، توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر: رضا صابری نویسنده و کارگردان باسابقه تئاتر که این روزها نمایش «دریاچه قو» را در تماشاخانه ایرانشهر بر صحنه دارد در این باره گفت: این اثر نمایشی برگرفته از باله «دریاچه قو» نوشته پیوتر ایلیچ چایکوفسکی از آهنگسازان برجسته و شناخته شده روسی است که در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز حضور داشت و برنده تندیس بهترین کارگردانی، بهترین آهنگسازی، بهترین بازیگری زن، بهترین طراح حرکات فرم و برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگری زن، بهترین طراحی آرایه‌های صوتی، بهترین طراحی نور، بهترین طراحی گریم و نامزد دریافت بهترین نویسنده متن و طراح لباس شده بود.

وی درباره بازخورد مخاطبان عنوان کرد: «دریاچه قو» قبل از اجرا در جشنواره در شهر مشهد هم اجرای عمومی داشته و با استقبال مخاطبان روبرو شده است. خوشبختانه در روزهایی که از اجرای نمایش در تماشاخانه ایرانشهر می گذرد از استقبال تماشاگران و بازخوردهای مثبتی که از آنها گرفته ام، رضایت دارم و اختلال اینترنت در هفته گذشته نیز تاثیر زیادی بر حضور مخاطبان نداشته است.

صابری در پایان صحبت هایش درباره تغییر گروه بازیگران نمایش در این اجرا توضیح داد: پیش از این نمایش با گروه بازیگران مشهدی در مشهد و جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت که بازی ها مورد توجه نیز قرار گرفت اما در اجرای تهران به دلیل شرایط سختی که برای اسکان و رفت و آمد گروه به تهران وجود داشت کلا تیم بازیگران نمایش به جز ۲ نفر از بازیگران زن تغییر کردند. در حال حاضر به جز ستایش رجایی نیا و عاطفه پوربهرام بقیه بازیگران عوض شده اند و هنرمندان تئاتری از تهران من را در اجرا همراهی می کنند.

مهران امام‌بخش، مارال فرجاد، ستایش رجایی‌نیا، مجتبی شفیعی، عاطفه پوربهرام، محبوبه سلطانی، عارفه معماریان بازیگران نمایش «دریاچه قو» هستند.

«دریاچه قو» نوشته‌ای بر اساس باله معروف ایلیچ چایکوفسکی است که به تهیه‌کنندگی مسعود حکم‌آبادی تا ۲۶ دی ماه هر شب ساعت ۲۱ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.