رابرت دنیرو بازیگر سرشناس هالیوود از تصمیم اسکورسیزی برای این که بازیگر زن فیلم «ایرلندی» در همه فیلم، تنها ۶ کلمه حرف بزند، دفاع کرد.

پایگاه خبری تئاتر: رابرت دنیرو گفت تصمیم اسکورسیزی برای این که آنا پاکوین در فیلم «ایرلندی» دیالوگ بسیار محدودی داشته باشد، درست بود.

در حالی که واکنش‌ها عمدتا در تحسین فیلم اسکورسیزی است، اما یک انتقاد بر فیلم وارد شده است؛ این که چرا در فیلم «ایرلندی» برجسته‌ترین شخصیت زن فیلم که توسط بازیگر برنده اسکار یعنی آنا پاکوین ایفا شده، باید تنها ۶ کلمه در طول حضور ۱۰ دقیقه‌ای خود در فیلم، دیالوگ داشته باشد!؟

پاکوین در فیلم در نقش «پگی شیرن»، دختر شخصیت اصلی یعنی «فرانک شیرن» با بازی رابرت دنیرو  را ایفا کرده است. این فرد در طول زندگی به پدرش مظنون بود و حق هم داشت زیرا پدرش در واقع قاتلی بود که برای دارودسته‌ای خلافکار کار می‌کرد و فردی از نظر اخلاقی فاسد بود. به ویژه او در یک صحنه در خواربارفروشی به مردی که مزاحم دخترش شده بود، درست در برابر دخترش حمله می‌کند. به همین دلیل دخترش در فیلم به ندرت صحبت می‌کند و در بیشتر موارد در سکوت به پدرش خیره می‌شود و او را زیر نظر دارد.

به دلیل این انتخاب در ارایه شخصیت دختر شیرن، شماری به اسکورسیزی اعتراض کرده‌اند که از چنین بازیگر فوق‌العاده‌ای اینقدر کم استفاده شده است. اما دنیرو از انتخاب اسکورسیزی و استیون زیلیان نویسنده فیلمنامه دفاع کرده و می‌گوید این یک انتخاب درست بود که دیالوگ‌های این زن به حداقل برسد.

دنیرو گفت: این زن شخصیتی قدرتمند بود و همین هم ارایه شده است. شاید در صحنه‌های مختلف ما تعامل زیادی بین او و پدرش نمی‌بینیم، اما این صحنه‌ها می‌خواهد همین را نشان دهد که رابطه او و پدرش در همین حد بوده است. او فوق‌العاده است و همین منعکس می‌شود.

خود پاکوین بازیگر نیوزیلندی که یک جایزه اسکار در کارنامه‌اش دارد، ماه پیش از نقشش دفاع کرده و تایید کرده بود که با انتخاب اسکورسیزی موافق بوده است.

وی تأکید کرده بود به این که یکی از گروه بازیگران فیلم بوده است، واقعا افتخار می‌کند.