انیمیشن‌های «یخ زده ۲» و «حلقه گمشده» هر یک با هشت نامزدی در چهل و هفتمین دوره جوایز «انی»، نشان دادند که موفق‌ترین انیمیشن‌های سال بوده‌اند.

پایگاه خبری تئاتر: جوایز سالانه «انی» که از سوی جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن (ASIFA-هالیوود) اهدا می‌شود، شب پیش (دوشنبه ‌شب) نامزدهایش را شناخت.

نامزدهای این دوره که در ۳۲ بخش معرفی شدند دربرگیرنده انیمیشن‌های بلند سینمایی، تلویزیونی، کوتاه و وی‌آر است.

در میان نامزدهای این دوره «یخ‌زده ۲» محصول والت دیزنی و «حلقه گمشده» محصول شرکت لایکا هر یک با کسب هشت نامزدی موفق‌ترین انیمیشن سال بوده‌اند. «کلاوس» با هفت نامزدی و «بدنم را گم کرده‌ام» با ۶ نامزدی از دیگر امیدداران امسال هستند.

«یخ‌زده ۲»‌ در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن، کارگردانی برای کریس باک و جنیفر لی، فیلمنامه برای لی، صداپیشگی برای صداپیشگی جاش گاد در نقش اولاف، موسیقی، انیمیشن شخصیت و طراحی شخصیت نامزد شد.

«حلقه گمشده» که استاپ-موشن و انیمیشن کامپیوتری و روایتی جدید از یتی موجود افسانه‌ای است نیز در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن، کارگردانی برای کریس باتلر، صداپیشگی برای تنزینگ نورگی ترینور در نقش جین، جلوه‌های انیمیشن، انیمیشن شخصیت، طراحی صحنه، تدوین و ۲ نامزدی در استوری‌بورد نامزد شده است.

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان»، «کلاوس»، «داستان اسباب‌بازی ۴» دیگر انیمیشن‌هایی هستند که در بخش بهترین انیمیشن بلند نامزد کسب جایزه شده‌اند.

استودیو دریم‌ورکس انیمیشن با ۱۸ نامزدی، دیزنی با ۱۶ نامزدی و نتفلیکس با ۳۹ نامزدی بیشترین موفقیت را در این دوره کسب کرده‌اند.

در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن مستقل «بدنم را گم کرده‌ام»، «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها»، «مسافرخانه اوکو»، «پرومار» و «با تو در معرض هوا» نامزد شده‌اند.

برندگان چهل و هفتمین دوره جوایز سالانه انی ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ (یکشنبه ۶ بهمن) در معرفی می‌شوند.