در سال ۲۰۱۹ فیلم‌های سینمایی قابل توجهی اکران شدند که تعدادی از آن‌ها برای مخاطبان سکانس‌های ماندگاری را خلق کردند.

پایگاه خبری تئاتر: سال ۲۰۱۹ میلادی به ماه آخر خود رسیده است و فیلم‌های قابل توجه و مورد انتظار زیادی اکران و منتشر شدند که سکانس‌ها و اتفاقات ماندگاری را در سینما و برای مخاطبان رقم زدند.

در حالی که عده‌ای از اینکه سال ۲۰۱۹ میلادی سال خوبی نخواهد بود و فیلم‌های بزرگی وجود نخواهند داشت، اما چند فیلم توانستند ارزش خود را به خوبی نشان دهند تا در فصل جوایز نیز شاهد رقابت‌های تنگاتنگ باشیم.

در حالی که عده‌ای معتقدند فیلم ۱۹۱۷ به کارگردانی سم مندس فاتح اسکار امسال است، اما در این لیست بلند بالا فیلم‌های دیگری مثل «روز و روزگاری در هالیوود»، «انگل»، «شیادان»، «جوکر»، «مرد ایرلندی»، «داستان ازدواج» و چندفیلم دیگر حضور دارند. تعدادی از این سکانس‌های به یاد ماندنی از همین فیلم‌های مدعی اسکار هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:


«انتقام جویان:پایان بازی» - نبرد پایانی


 

«انتقام جویان: پایان بازی» بزرگترین فیلم سال نیست؛ بلکه بزرگترین فیلم تاریخ است. این فیلم اوج و پایان بندی مناسبی برای ۲۰ فیلمی بود که از دنیای ابرقهرمانی مارول در یک دهه منتشر شده بودند. نبرد‌های این فیلم با جدال کاپیتان آمریکا، مرد آهنی و ثور علیه تانوس شروع شد تا به نبرد نهایی و افسانه این فیلم رسید. در این نبرد «مرد آهنی» که یکی از شخصیت‌های محبوب است، کشته می‌شود تا شاهد بهترین نبرد در دنیای ابرقهرمان‌ها باشیم.


«روز و روزگاری در هالیوود» - قتل‌های خانواده منسون


 

در حالی که بیشتر داستان فیلم «روز و روزگاری در هالیوود» پیرامون دو شخصیت ریک دالتون و دوست و بلدکارش کلیف بوث می‌گذرد؛ اما هدف اصلی رسیدن به قتل همسر رومن پولانسکی است. در حالی که هر کسی انتظار دارد در پایان فیلم اتفاقی که در واقعیت برای شارون تیت افتاده ببیند، اما تارانتینو واقعیت را تغییر می‌دهد و مخاطب خود را شگفت زده می‌کند. در پایان فیلم هم امضای همیشگی تارانتینو یعنی خشونت و خونریزی را شاهد هستیم.


«مرد ایرلندی» - وجود خود فیلم


 

«مرد ایرلندی» این هفته به صورت رسمی از سوی نتفلیکس منتشر شد و روایت دوباره اسکورسیزی از داستان‌های مافیایی بود. در این فیلم سه ساعت و نیمه نباید دنبال سکانس به یاد ماندنی باشیم؛ چرا که وجود این فیلم به یاد ماندنی شد. اگر کمپانی نتفلیکس از این فیلم حمایت نمی‌کرد اسکورسیزی هیچوقت نمی‌توانست چنین فیلمی با هزینه زیاد بسازد. این فیلم ترکیبی از فیلم‌های کلاسیک گذشته نتفلیکس مثل «رفقای خوب» «گاو خشمگین» و «گرگ وال استریت» است.


«خرگوش جوجو» - دور انداختن هیتلر


 
فیلم جدید تایکا وایتیتی یک فیلم موفق در ژانر جنگ جهانی دوم است. داستان این فیلم روی یک نوجوان تمرکز دارد که هیتلر را به عنوان دوست خیالی اش در آلمان نازی می‌بیند. در طول این فیلم هیتلر به این نوجوان پیشنهاد‌های ناگواری درباره کسی که در اتاق شیروانی خانه آن‌ها زندگی می‌کند، می‌دهد؛ اما این نواجوان در نهایت شجاعت خود را پیدا می‌کند و هیتلر را از ذهنش بیرون می‌کند.


«جوکر» - پله‌های معروف


 
خیلی‌ها منتظر بودند تا ببینند در نهایت جوکر جدید به کجا می‌رسد. این فیلم جنجالی به جایی رسید که نیرو‌های امنیتی به سینما‌ها برای رخ دادن حمله‌های احتمالی هشدار داده بودند. یکی از سکانس های معروف این فیلم سینمایی پایین آمدن از پله‌هایی است که مدتی بعد از اکران فیلم به یک جاذبه گردشگری تبدیل شد. این فیلم بیش از یک میلیون دلار فروش کرده و جزو سودآور‌ترین فیلم‌ها سینمایی تاریخ است.


«علاءالدین» - معرفی شاهزاده علی


 

در ابتدا تصور می‌شد این لایو اکشن یک شکست بزرگ باشد و نقش آفرینی ویل اسمیت در نقش غول چراغ جادو غیر یک اشتباه مطلق باشد. اما در نهایت این فیلم به یک اثر پر انرژی، پر از رنگ و شاید سرگرم کننده‌ترین فیلم سال باشد. در حالی که فیلم‌های موزیکال مدعی اسکار نیستند، اما گاهی آثار خوبی در این ژانر ساخته می‌شود. سکانس معرفی علاءالدین به عنوان شاهزاده علی از سکانس‌های سرگرم کننده و به یاد ماندنی این فیلم است.


«جان ویک ۳:پارابلوم» - تعقیب و گریز با اسب


 
کیانو ریوز بازیگر محبوب این روزهاست که در این فیلم یک اکشن خالص را به ارمغان آورده است. هیجان از ابتدای فیلم در سطح بالا قرار و تا پایان فیلم ادامه دارد. در این فیلم جدال‌های تن به تن، مبارزه با چاقو و حتی شمشیر مخاطب را به بالاترین سطح از هیجان می‌رساند. اما هیچ یک از آن‌ها به اندازه سوارکاری ریوز خلاقانه و شگفت انگیز نبود.