نمایش «درماندگان آخر اسفند» به نویسندگی نوشین معراجی و کارگردانی حامد برغانی از ۱۳ آذر در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه رفته و تا ۳۰ آذر به اجرای خود ادامه می دهد.

پایگاه خبری تئاتر: در نمایش «درماندگان آخر اسفند» به نویسندگی نوشین معراجی و کارگردانی حامد برغانی که از روز چهارشنبه ۱۳ آذر در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه رفته است، مهیار اسلامی، معصومه احمدزاده، محسن مروی، فاطمه آریا، بهزاد زیبنده، شاهین اسماعیلی، عاطفه تقی‌لو و نیکی میربها به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این نمایش که از مضمونی اجتماعی و روانشناختی برخوردار است، تلاش شده وضعیت تراژیک حیات اینجایی و اکنونی ما در قالب یک درام پیش چشم مخاطب قرار بگیرد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «وقتی اونجایی که باید حرف بزنی، سکوت اختیار می‌کنی، تراژدی آغاز می‌شود».

تراژدی علی‌رغم دیرسالی و قدمتی که دارد، هنوز جزو مهمترین و بنیادین‌ترین گونه‌های روایت و پرداخت هنری، و در عین حال جزو مبهم‌ترین و دیریاب‌ترین این گونه‌ها است. تراژدی با قدمت بیش از ۳هزارساله‌اش با ظهور مناسبات جهان مدرن بیش از هر گونه روایی و هنری دیگری در حاشیه و محاق قرار گرفت و شکل دادن به آن در دل مناسبات اجتماعی و روانشناسانه امروز، بیش از هر زمانی دشوارتر و ناممکن‌تر شد. اما از سوی دیگر و در عین حال، نیاز مبرم به «سرک کشیدن» به تراژدی، طی دوران موسوم به «مدرن» که از قضا خود، «موقعیتی تراژیک» است، بیش از هر زمان دیگری احساس شده و می‌شود و هنرمندان بسیاری با هدف تجدید تراژدی به خلق آثار هنری امروزی پرداخته‌اند.

قضاوت درباره اینکه «درماندگان آخر اسفند» به نویسندگی نوشین معراجی و کارگردانی حامد برغانی، توانسته به لایه‌های بنیادین تراژدی دست یابد، یا نه، صرفا با دیدن این اثر و مواجهه بی‌واسطه با آن امکان‌پذیر است و نگارنده فعلا قصد سنجش این موضوع را ندارد. هر چه هست، تلاشی مقدس در این اثر نمودار می‌شود که بر مبنای آن نویسنده و کارگردان تلاش می‌کنند بر مبنای وضعیت اجتماعی و روانشناختی اکنونی ما، به روایتی تراژیک از موقعیت انسان ایرانی عصر حاضر پرده بردارند.

این نمایش در چند اجرایی که تا به حال داشته از استقبال خوب هنرمندان و تماشاچیان برخوردار بوده و تا روز ۳۰ آذر ۹۸ هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.