تمام آثار ساخته شده توسط یکی از شناخته‌شده‌ترین استودیوهای انیمیشن دنیا برای نخستین بار برای خرید دیجیتال در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی جی‌کیدز برای نخستین بار در روز هفدهم دسامبر در آمریکای شمالی کل کاتالوک فیلم‌های انیمیشن استودیو جیبلی را برای خرید دیجیتال منتشر می‌کند.

کاتالوگ این استودیو افسانه‌ای واقع در توکیو شامل «Spirited Away» برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن اسکار و پنج عنوان نامزد دریافت جایزه اسکار دیگر هم می‌شود: «قلعه متحرک هاول»، «باد برمی‌خیزد»، «داستان شاهزاده خانم کاگویا»، «وقتی مارنی آنجا بود» و «لاک‌پشت قرمز».

فیلم‌ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ژاپنی در تمام پلتفرم‌های تراکنشی دیجیتال برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. این نخستین باری است که فیلم‌های استودیو جیبلی در هر جای دنیا برای خرید دیجیتال منتشر می‌شوند. شرکت جی‌کیدز قبلا اعلام کرده بود که یک قرارداد اختصاصی استریمینگ با اچ‌بی‌او مکس بسته تا کاتالوگ استودیو جیبلی را از ماه مه در اختیار علاقه‌مندان قرار بدهد.

هایائو میازاکی مدیر و از ‌موسسان استودیو در جوایز گاورنرز اسکار در سال ۲۰۱۴ یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد و وقتی یک نمایشگاه ویژه توسط آکادمی موزه اسکار در سال ۲۰۲۰ افتتاح بشود، قرار است از آثار این هنرمند تجلیل شود.

کاتالوگ استودیو جیبلی همچنین شامل این فیلم‌ها می‌شود: «قلعه در آسمان»، «گربه بازمی‌گردد»، «از بالای پاپی هیل»، «خدمات تحویل کیکی»، «همسایه من توتورو»، «همسایه‌های من یاماداها»، «ناسیکا از دره باد»، «امواج اقیانوس»، «فقط دیروز»، «پوم پوکو»، «پونیو»، «پورکو روسو»، «شاهزاده مونونوکه»، «راز دنیای آریتی»، «داستان‌هایی از ارث‌سی» و «زمزمه قلب».