در حالی که بنیاد رودکی به دنبال ضمیمه کردن تالار فرهنگ به مجموعه سالن‌های خود بود، وزارت آموزش و پرورش این تالار تاریخی را به بخش خصوصی تحویل داد.

پایگاه خبری تئاتر: مدت‌ها بنیاد رودکی در پی الصاق تالار فرهنگ به مجموعه خود بود. تالار فرهنگ، سالن تاریخی در ضلع شرقی تالار وحدت است. با وجود تلاش‌های دولتمردان ساکن در بنیاد رودکی، وزارت آموزش و پرورش، مالک سالن فرهنگ حاضر به این انتقال نمی‌شود. با این حال، این سالن تاریخی که زمانی محل اجرای نمایش‌ها و موسیقی‌های خاطره‌انگیزی بود، در سال‌های اخیر صرفاً محل برنامه‌های آموزش و پرورش است.

حال طی تفاهمنامه میان وزارت آموزش و پروش و مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو، تالار فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر تهران، میزبان گروه‌های موسیقی و هنرمندان تئاتر می‌شود. عمارت روبرو مکانی در شمال چهارراه ولیعصر است که گروهی از جوانان در سه حوزه تئاتر، موسیقی و تجسمی در آن فعالیت می‌کنند.

تالار فرهنگ مکانی با ظرفیت 500 نفر است که  که 380  تماشاچی در طبقه همکف و 120  نفر در بالکن آن مستقر می‌شوند. این تالار در خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان شهریار و در شرق تالار وحدت  قرار گرفته و سال 1384 خورشیدی به عنوان بنای ارزشمند و شاخص با معماری نئوکلاسیک به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده است. معمار و طراح این سالن اوژن آفتاندلیانس طراح و معمار تالار وحدت است. این بنا در محوطه‌ای مربع شکل با نمای آجری و حاشیه و لبه‌های بام و ستون‌های سیمانی در یک طبقه با کاربری سالن آمفی تئاتر احداث شده است. وجود طاقی بالای ایوان مستطیل شکل، نظیر رواق‌های قدیمی بناهای قاجاری ساخته شده و ستون‌های زیبا و شکیل ساختمان با آجر چینی قابل‌تحسین و قاب بندی‌های متناسب از شاخص‌ترین عناصر تزیینی این بنا است. تالار فرهنگ یک سالن به اصطلاح قاب‌صحنه‌ای است. این تالار در اوایل برگزاری جشنواره تئاتر فجر میزبان این جشنواره بوده است، اما با اینکه ظرفیت بالایی در اجرا و برگزاری رویدادهای هنری دارد، به مرور زمان از جرگه سالن‌های تئاتر خارج شد.