سه گانه «ارباب حلقه ها» سکانس‌هایی ترسناک دارد که مخاطب را به وحشت می اندازد.

پایگاه خبری تئاتر: داستان سه گانه فیلم سینمایی «ارباب حلقه ها» به کارگردانی پیترجکسون در سرزمین میانه جایی که نژاد اورک‌ها قرار دارند روی می‌دهد و همیشه انتظار می‌رود گاهی شاهد سکانس‌های ترسناک در این فیلم باشیم. در حالیکه نقطه‌های روشن زیادی در این فیلم دیده می‌شود، اما کلیات گسترده‌ای از این فیلم در طبیعت تاریک روی می‌دهد.

 خیلی از سکانس‌ها در سه فیلم «ارباب حلقه ها» می‌تواند برای مخاطبان جوان وحشت انگیز باشند. با وجود جانوران عجیب و غریب و جنگ‌های تمام عیاری که در این فیلم روی می‌دهد عجیب نیست که چیز‌های زیادی برای ترسیدن وجود داشته باشد.

به کمک لحظه‌های کمدی و خنده دار این فیلم، شاهد یک تعادل در این مجموعه فیلم‌های سینمایی هستیم که از تبدیل شدن این فیلم سینمایی به یک تجربه ترسناک جلوگیری شود. به بهانه خبر‌های جدید در مورد ساخت سریال «ارباب حلقه ها» در این لیست بر روی ترسناک‌ترین سکانس‌های سه گانه این فیلم می‌پردازیم.


«خشم گالادریل»

 

در میان داستان، شخصیت فرودو بگینز قصد دارد که با دادن حلقه به افراد مختلف از شر آن خلاص شود. اما او این بار می‌خواهد حلقه‌ها را به شخصیت گالادریل بدهد. بر خلاف اینکه انتظار میرفت او با آرامش، دریافت حلقه را رد کند صحنه ترسناکی با صدای غیر منتظره، مخاطب را شگفت زده می‌کند. قسمت ترسناک اینجاست که هیچکس انتظار چنین اتفاقی را نداشت.


«تبدیل شدن به گالم»

 

داستان شخصیت اسمیگل و گالوم یکی از بهترین‌های ارباب حلقه هاست که تمام احساسات مخاطب را درگیر می‌کند. از زمانی که نشان داده می‌شود چه اتفاقی برای اسمیگل تا تبدیل شدن به گالم روی می‌دهد شاهد لحظاتی نفسگیر و ترسناک هستیم. تبدیل شدن او به یک موجود ترسناک بعد از پیدا کردن حلقه، لحظه به لحظه نشان داده می‌شود که بسیار شوکه کننده است.


«ارتش مردگان»

 

در قسمت بازگشت پادشاه، در این فیلم شاهد ارتش مردگان هستیم که بسیار عجیب و ترسناک هستند. آن‌ها توسط آراگورن فراخوانده می‌شوند تا برای او بجنگند. اگرچه ظاهر شدن آن‌ها ترسناک نیست، اما با دقت بر روی ظاهر آن‌ها هنوز هم افراد زیادی از آن‌ها وحشت دارند.


«پادشاه جادوگر»

 

در طول فیلم «ارباب حلقه ها» تعداد زیادی موجودات عجیب و غریب متفاوتی را می بینیم، اما تعداد کمی از آن‌ها ترسناک‌تر از پادشاه جادوگر هستند. هر سکانسی با وجود او، المانی از ترس را با قدرتی که دارد به همراه خود می‌آورد. زمانی که او از راه می‌رسد تمامی موجودات شیطانی به قدرت او مجذوب می‌شوند.


«مقبره بالین»

 

این مورد یکی از لحظه‌هایی است که هم در فیلم و در کتاب از ترسناک‌ترین سکانس‌ها نام برده می‌شود. یاران حلقه برای رهایی از طوفان وارد این مقبره می‌شوند اما نمی‌دانند که چیز بدتری انتظار آن‌ها را می‌کشد. کل این سکانس مخاطبان را به قدری هیجان و وحشت زده می‌کند که آن‌ها را به لبه صندلی می‌آورد. تصور اینکه آن‌ها در یک مقبره هستند ترس آور است، اما با وجود شخصیت‌های ارک این وحشت بیشتر هم می‌شود.


جهش ترسناک بیلبو

 

سکانس‌های ترسناک ناگهانی دست مایه اصلی فیلم‌های ژانر ترسناک هستند. سکان‌سهایی که کاملا اتفاقی و بدون پیش زمینه روی می‌دهند. اما با این حال هیچکس انتظار ندارد چنین چیزی را در «ارباب حلقه ها» ببیند. بیلبو در ابتدا آرام است، اما ناگهان با دیدن دوباره حلقه چهره وحشتناکی به خود می‌گیرد که نشان از قدرت حلقه دارد.


دهان سائرون

 

مطمئنا دهان سائرون را هیچکس دوست ندارد ببیند، اما به هر حال در «ارباب حلقه ها» نمایش داده می‌شود. اصلی‌ترین دلیلی که این سکانس را طولانی کرده این است که میخواهد یک ترس خالص را القا کند.


لانه شلوب

 

در دنیای داستان‌های تالکین، شلوب یک عنکبوت غول پیکر در سرزمین میانه است، ترس از عنکبوت چیزی است که تعدادی زیادی از مردن را درگیر کرده است و بی دلیل نیست سکانسی که با شخصیت شلوب ساخته شده یکی از سکانس‌های ترسناک این مجموعه سینمایی است. زمانی که فرودو در دام او می‌افتد و در تار‌های او گرفتار می‌شود مخاطب را در ترس رها می‌کند.