راسل کرو به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر فیلمی شد که درباره یک آشپز مشهور خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: مارکو پی‌یر وایت سرآشپز مشهور و میزبان یک برنامه تلویزیونی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹، سوژه‌ای است که راسل کرو را جذب خود کرده است.

کرو آشکار ساخته که می‌خواهد فیلمنامه‌ای درباره زندگی پی‌یر وایت بنویسد و خودش آن را کارگردانی کند و در نقش وی هم ظاهر شود.

پی‌یر وایت در گفتگو با دیلی میل گفته است که قراردادی با راسل کرو امضا کرده که وی بر مبنای آن فیلمنامه این فیلم را می‌نویسد و در کمپانی تولید خودش، این فیلم را می‌سازد.

وی یادآوری کرده که حالا دیگر ۶۰ ساله است و چه کسی بهتر از راسل کرو که بخواهد نقش وی را بازی کند. البته کرو قرار است یکی از بازیگران نقش این سرآشپز باشد چون وقتی فیلم زندگینامه‌ای است، طبیعتاً فرد دیگری باید نقش وی را در سال‌های جوان‌تر ایفا کند.

گفته شده حرف ساخت این فیلم پنج سال است که مطرح بوده و ابتدا ریدلی اسکات برای کارگردانی آن جلو آمد و قرار بود مایکل فاسبندر یا تام هاردی در نقش اصلی بازی کنند.

پی‌یر وایت می‌گوید: وقتی با خودم فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم در عمل هم راسل کرو باید نقش مرا بازی کند نه مایکل فاسبندر.

پی‌یر وایت در دهه ۱۹۹۰ به شهرت رسید و به عنوان سرآشپز در رستوارن هارویس لندن در ۲۴ سالگی استخدام شد.

در سال ۱۹۹۵ و در ۳۳ سالگی، او به عنوان جوان‌ترین سرآشپز که سه ستاره میشلن دریافت کرده، شناخته شد.

این در حالی است که کرو به جز فعالیت در صنعت فیلم، سرمایه‌گذار یک کمپانی تولید گوشت ارگانیک هم است و محصولاتش را به رستوران‌های سیدنی و ملبورن می‌فروشد.

سال ۲۰۱۵ فیلمی با بازی بردلی کوپر در نقش یک سرآشپز با عنوان «سوخته» ساخته شد که گفته می‌شود بخش مهمی از آن الهام گرفته از زندگی و شخصیت پی‌یر وایت بود.