فیلم سینمایی «مشت آخر» تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیون تومان فروش داشته است، این رقم و فروش جدید فیلم فخیم زاده باعث شده تا مشت آخر به عنوان یکی از پنج فیلم قعرنشنین جدول فروش سینما در جاری محسوب شود.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «مشت آخر» تازه‌ترین ساخته «مهدی فخیم‌زاده» در عرصه سینما از چهارشنبه هفته گذشته اکران خود در سینما‌ها را آغاز کرده و تاکنون فروش بسیار کمی را برای خود به ثبت رسانده است. فیلم سینمایی «مشت آخر» تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیون تومان فروش داشته است، این رقم و فروش جدید فیلم فخیم زاده باعث شده تا مشت آخر به عنوان یکی از پنج فیلم قعرنشنین جدول فروش سینما در جاری محسوب شود، اتفاقی که بعد از سال‌ها غیبت فخیم زاده در سینما بازگشتی ناموفق محسوب می‌شود. سینمای ایران در سال ۹۸ شاهد اکران ۶۰ اثر سینمایی به صورت اکران عموم بوده است، آثاری که چند هفته روی پرده نقره‌ای مانده و در انتها رقمی را در جدول فروش به خود اختصاص داده اند، جدولی که در آن تنها هشت فیلم بالای ۱۰ میلیارد تومان فروش را برای خود به ثبت رسانده اند. حال فیلم «مشت آخر» فخیم زاده در این جدول ۶۰ فیلمی در رتبه ۵۹ ایستاده است، اتفاقی که حتی اگر دلیل آن را اکران کوتاه مدت اثر نیز بدانیم، اما تجربه نشان داده که افتتاحیه هر اثر در ادامه می‌تواند موفقیت و یا شکست اثر را به همراه داشته باشد. 

قطعا در قبال فیلمی که در افتتاحیه تنها ۴۰ میلیون تومان فروش داشته نمی‌توان انتظار شگفت انگیزی در ادامه روند اکران داشت، این فروش کم فیلم «مشت آخر» در حالی رخ می‌دهد که این اثر در ژانر کمدی ساخته شده و همین عاملی دیگر برای شکست فخیم زاده در عرصه اکران است. مهدی فخیم زاده، گوهر خیراندیش، احمد نجفی، رامین راستاد، گلناز خالصی، حمیدرضا قلی خانی، سیاوش معمارزاده، آتنا مهیاری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند، شاید یکی از دلایل عدم فروش مناسب مشت آخر را در نبود چهره‌های سینمایی در این فیلم باید جستجو کرد. 

فخیم زاده از جمله کارگردانان کهنه کار سینما به حساب می‌آید، شاید بسیاری از مخاطبان سینما وی را بیشتر در قامت بازیگر دیده باشند، اما این کارگردان و تلویزیون تاکنون ۱۹ اثر سینمایی را کارگردانی است، البته فیلم سینمایی «مشت آخر» بعد از نزدیک به یک دهه دوری از کارگردانی اتفاق افتاده است. بدون شک در کارنامه کارگردانی «مهدی فخیم زاده» دو فیلم همچنان به عنوان بهترین آثار وی و همچنین شاید بتوان گفت دو فیلم از بهترین آثار تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شوند، «مسافران مهتاب» و «همسر» آثاری هستند که نام فخیم زاده را حتی با شکست در فیلم سینمایی مشت آخر جزو یکی از ماندگارترین کارگردان تاریخ سینما معرفی می‌کند.