معترضان هنگ‌کنگی فیلم سینمایی چینی «ایپ‌من4» را بخاطر «دانی یِن» و موضع طرفدارانه تهیه‌کننده‌اش از پکن، بایکوت کردند.

پایگاه خبری تئاتر: فعالان طرفدار دموکراسی در هنگ‌کنگ اعتراض شدید خود را به فیلم هنرهای رزمی جدید چینی با عنوان «ایپ‌من۴» ابراز می‌دارند و به روش‌های مختلف از جمله ارسال اسپویلر در رسانه‌های اجتماعی دیگران را از دیدن آن منع می‌کنند.

معترضان هنگ‌کنگی فیلم سینمایی چینی «ایپ‌من۴» را بخاطر «دانی یِن» و موضع طرفدارانه تهیه‌کننده‌اش از پکن، بایکوت کردند.

معترضان هنگ کنگی برای مخالفت با موضع طرفدار پکن تهیه کننده «ریموند وون» و ستارگان این فیلم «دونی ین» و «دنی چان» این فیلم را بایکوت کرده‌اند.

این چهارمین فیلم از سری فیلم‌های «ایپ‌من» است که در سطح گسترده‌ای با موفقیت همراه بوده است. این فیلم توانسته رکورد فروش خود را در گیشه چین، تایوان و سنگاپور بشکند. اما در هنگ‌کنگ این فیلم از روز جمعه تا کنون ۶۶۰ هزار دلار فروش داشته و پس از فیلم سینمایی هالیوودی «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» در مکان دوم قرار دارد.

این تحریم توسط کاربران گروه Reddit-like LIHKG، یکی از قطب‌های استراتژیک جنبش طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ که از ماه ژوئن آغاز شده بود، برگزار شد و این اعتراضات که با درگیری‌های خیابانی همراه بود به سرکوب شدید توسط پلیس این کشور انجامید.

معترضان نه تنها به تحریم این فیلم می‌پردازند بلکه در شبکه‌های اجتماعی به شدت از مردم می‌خواهند که این فیلم را نبینند و اقدام به تخریب خط داستانی آن در فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام کرده و آن را «چالش ایپ‌من» نام‌گذاری کرده‌اند.

همچنین پلاکاردهای دستی به زبان انگلیسی یا چینی در کنار هشتگ «# boycottIpMan4» توزیع شده است.

کسانی که این فیلم را تحریم کرده‌اند، تمایلات سیاسی تهیه‌کننده و بازیگران «ایپ‌من۴» را اساس فعالیت اعتراضی خود ذکر کرده‌اند.