جوایز سینمایی عقاب طلایی ۲۰۲۰ برای معرفی بهترین‌های روسیه در حالی نامزدهایش را معرفی کرد که فیلم «قد بلند» نماینده روسیه در اسکار امسال، چندین نامزدی کسب کرد.

پایگاه خبری تئاتر: «کتاب سبز»، «شیر شاه» و «روزی روزگاری در هالیوود» از جمله فیلم‌های هالیوودی هستند که نامشان در میان نامزدهای جوایز عقاب طلایی روسیه جای گرفته است.

جوایز عقاب طلایی که همپای اسکار در روسیه اهمیت دارد، این فیلم‌ها را در بخش بهترین فیلم خارجی نامزدی دریافت جایزه کرده است.

«شیر شاه» دیزنی امسال در گیشه‌های روسیه فروشی ۴۶.۷ میلیون دلاری را ثبت کرد و به نظر می‌رسد تا پایان سال باید عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ روسیه را از آن خود کند. «روزی روزگاری در هالیوود» نیز با فروشی ۱۹ میلیون دلاری در رده دوازدهم فیلم‌های پرفروش سال ۲۰۱۹ روسیه قرار گرفته و «کتاب سبز» با فروش ۹.۲ میلیون دلاری جایگاه بیست و سوم این فهرست را در اختیار دارد.

در میان تولیدات داخلی روسیه، فیلم «قد دراز» ساخته کانتمیر بالاگوف در میان موفق‌ترین فیلم‌های سال جای دارد و بیشترین نامزدی را دریافت کرده است. این فیلم در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین نامزد کسب جایزه شده است.

این در حالی است که «قد دراز» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن در بخش نوعی نگاه برای بالاگوف شد. و در عین حال به عنوان نماینده سینمای روسیه در بخش بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار امسال نیز حضور دارد.

جوایز عقاب طلایی که از سال ۲۰۰۲ از سوی «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک روسیه» برگزار می‌شود، هر سال در ۲۰ رشته مختلف به انتخاب برترین‌ها می‌پردازد و از جوایز گلدن گلوب الگوبرداری کرده است. این جایزه در قالب یک مجسمه عقاب به برندگان اهدا می‌شود.

این جوایز در مراسمی که ۲۴ ژانویه در مسکو برگزار می‌شود برندگانش را معرفی می‌کند.