با اهدای جایزه اسپاتلایت جشنواره فیلم پالم اسپرینگز ۲۰۲۰ از جیمی فاکس قدردانی می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره فیلم پالم اسپرینگز جایزه اسپاتلایت این دوره خود را دوم ژانویه به جیمی فاکس برای ایفای نقش در فیلم «فقط رحمت» اهدا می‌کند.

«فقط رحمت» به کارگردانی دستین دنیل کرتون داستان تلاش وکیلی را روایت می‌کند که می‌خواهد مردی را که به اشتباه به قتل یک دختر ۱۸ ساله محکوم شده، آزاد کند. فاکس برای بازی در این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان روبه‌رو شده است که برایش نامزدی در جوایز انجمن بازیگران را برای بهترین بازیگر نقش مکمل به همراه آورد.

در «فقط رحمت» جیمی فاکس بازی درخشان و واقعی از نقش والتر مک‌میلان ارائه کرده است. او به عنوان یک قاتل محاکمه شده در حالی که اساساً به اشتباه متهم شده بود.

هارولد متسنر رئیس فستیوال گفته است: این درامی الهام‌بخش است که داستانی مهم درباره اینکه چگونه سیستم قضاوت می‌تواند اشتباه کند را به پرده بزرگ آورده است. این داستانی است که مخاطبان باید ببینند. برای ما افتخاری است که با جایزه اسپاتلایت برای این هنرنمایی از جیمی فاکس تجلیل می‌کنیم.

این بازیگر که برنده گرمی و جایزه اسکار است حرفه‌اش را با ایفای استندآپ کمدی شروع کرد و با بازی در فیلم «در رنگی زنده» و بعد کمدی خودش با عنوان «شوی جیمی فاکس» کارش را ادامه داد. او بازیگر «جانگوی از بند رها» شده کوئنتین تارانتینو هم بوده است.

پیشتر اعلام شده که امسال جشنواره پالم اسپرینگز به این چهره‌ها جایزه می‌دهد: سینتیا اریوو برای «هریت»، آنتونیو باندراس برای «درد و افتخار»، لورا درن برای «داستان ازدواج»، جنیفر لوپز برای «شیادان»، زک گاتساگن برای «شاهین کره بادام زمینی»، خواکین فینیکس برای «جوکر»، مارتین اسکورسیزی برای «ایرلندی»، شارلیز ترون برای «بامب شل» و رنه زلوگر برای «جودی».

دریافت کنندگان جایزه اسپاتلایت در سال‌های پیش شامل تیموتی شالامه، برایان کرانستون، اندرو گارفیلد، سم راکول و جی‌کی سیمونز بوده‌اند که همه نامزدی اسکار آن سال را نیز دریافت کردند.

این جشنواره از ۲ ژانویه شروع می‌شود و تا سیزدهم (۱۲ تا ۲۳ دی) ادامه دارد.