تئاتر والش مرده‌شوران به نویسنده کوروش نریمانی و با کارگردانی سید حسین بی‌طرف در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مهر شاهرود به روی صحنه رفت.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش والس مرده‌شوران به نویسندگی و کارگردانی کوروش نریمانی و سید حسین بی‌طرف در حالی به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مهر شاهرود به روی صحنه رفت که اجراهای عمومی این تئاتر تا دهم دی‌ماه ۹۸ همچنان ادامه دارد.

میترا قرایی، رامین خداوردی، کاظم طبسی، سید علی بی‌طرف، ملیحه عامریون و حسن نورانی بازیگران این کار هستند.

این تئاتر داستان مرده‌شور خانه‌ای را روایت می‌کند که در آن آب قطع‌شده و مرده مشکوکی در نوبت غسل و کفن است از سوی دیگر پسر مرده‌شور که جوانی مخترع و امروزی است سعی دارد پدر را راضی کند تا با دستگاهی که اختراع کرده مرده‌ها را به روش مدرن و بدون نیاز به آب فراوان غسل و کفن کند تا شرایط تجاری مرده‌شور خانه بهبود یابد.

از سویی پدر که مرده‌شور خانه را از چنگ پدرزن خود درآورده با رجوع به سنت‌ها نمی‌خواهد تن به این دستگاه مدرن بدهد، در این حال مرده‌ای مشکوک زنده شده و داستان‌هایی را برای این خانواده مرده‌شور پیش می‌آورد.

این داستان روایتی کمدی از تقابل سنت و مدرنیته و همچنین جهل انسان است که گوشه‌ای به زیاده‌خواهی و طمع نیز دارد. زبان این نمایش‌نامه در عین کمدی بودن تلخ است و بر روی مرز کمدی گروتسک پیش می‌رود.

این نمایش تماماً ایرانی است و ته‌مایه‌هایی از سایه بازی، بازی با نور و صدا بازی هم در آن دیده می‌شود.

درنهایت باوجود حذف بخش‌هایی از متن، مجموعه‌ای خوب را برای مخاطب فراهم آورده است. بازی بسیار خوب کاظم طبسی، علی بی‌طرف و رامین خداوردی در این کار در زمره بخش‌های قابل توجه این کار هنری محسوب می‌شود.

علی رغم اینکه این نمایش می‌بایست برای رده سنی بالای ۱۰ سال اجرا شود اما عدم درج رتینگ سنی بر روی پوستر این نمایش یکی از نقاط ضعف کار است.

از سوی دیگر در برخی صحنه‌ها ضعف مشهود ریتم از بازی‌ها می کاهد که با تمرین بیشتر می‌توان این نمایش مورد قبول و زیبا را دیدنی‌تر نیز کند.