با انتشار فیملنامه «جوکر» به صورت آنلاین، بسیاری از سوال‌هایی که در فیلم روشن نشد، با خواندن فیلمنامه پاسخ داده می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: وقتی «جوکر» در ماه اکتبر راهی سینماها شد با موجی از سوال‌هایی روبه رو شد که پاسخی در فیلم به آنها داده نشده بود. اکنون فیلمنامه این فیلم به صورت آنلاین منتشر شده و هواداران می‌توانند با خواندن آن به پاسخ‌های خود برسند.

یکی از مهمترین سوال‌ها جزئیاتی درباره سرنوشت سوفی داموند بود که یکی از شخصیت‌های خیلی مورد توجه این فیلم بود.

در فیلم «جوکر» آرتور فلک عاشق همسایه‌اش می‌شود. سوفی که یک مادر تنهاست، به نظر می‌رسد یکی از معدود آدم‌هایی است که واقعاً به این فرد اهمیت می‌دهد. اما وقتی «جوکر» به آپارتمان او می‌رود و متوجه می‌شود همه این احساس فقط در ذهن خودش وجود داشت، به طور کل به هم می‌ریزد. فیلم پیامدهای این افشاگری را مبهم باقی می‌گذارد و مخاطب متوجه نمی‌شود در ادامه چه اتفاقی برای سوفی می‌افتد.

در فیلمنامه نهایی که برای فیلمبرداری مورد استفاده قرار گرفت ۲ صحنه وجود دارد که به ما نشان می‌دهد سوفی زنده است. پس از اینکه جوکر، رندال را می‌کشد پول او را در یک نامه با آدرس سوفی می‌گذارد و یادداشتی همراه آن می‌فرستد که از او می‌خواهد شوی تلویزیونی موری فرانکلین را تماشا کند. بعد وقتی آرتور مجری این برنامه را زنده روی آنتن می‌کشد، این صحنه به سوفی کات می‌شود که هراسناک این فاجعه را روی صفحه تلویزیون خود تماشا می‌کند.

این صحنه‌ها که از فیلم کات شده تأیید کننده حرف‌های تاد فیلیپس است که قبلاً اشاره کرده بود سوفی از غضب آرتور جان سالم به در می‌برد. او توضیح داد که این صحنه‌ها را از تدوین نهایی درآورد زیرا می‌خواست این فیلم صرفاً از منظر آرتور روایت شود.