نشست نقد و بررسی مستند سینما فرخ به کارگردانی علی اسماعیل زاده در موسسه دارالفنون برگزار خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: طبق خبر رسیده، نشست نقد و بررسی مستند سینما فرخ به کارگردانی علی اسماعیل زاده 11 دی‌ماه 1398 در موسسه دارالفنون با حضور کارشناسانی از سینما، تلویزیون و مستندسازان برگزار خواهد شد.

سینما فرخ در سال 1337 با عنوان تماشاخانه تاسیس شد و بعد از چند سال به عنوان سینما تغییر کاربری داد. این سینما که در میدان قزوین تهران قرار دارد در سال 1386 به آقای مالکیان به صورت سرقفلی واگذار شد.

این سینما تنها سینمای آپاراتی کشور است که با 30 حلقه فیلم هر روز 5 سانس نمایش دارد و مساحت این سینما حدودا 400 متر مربع است و با 3 پرسنل به کار خود ادامه می دهد. این سینما 220 صندلی دارد که تقریبا همه از رده خارج هستند و تعداد کمی از آن قابل استفاده است.

اسماعیل زاده کارگردان این مستند در تشریح اهدافش از ساخت مستند سینما فرخ عنوان کرد: سینما فرخ یکی از مکان های خاطره انگیز شهر تهران است که در میدان قزوین بیش از 60 سال است بدون وقفه فیلم اکران می کند.

وی افزود: سینما فرخ بخشی از خاطرات بصری و فیزیکی ما است که در حال احتضار و از بین رفتن است. مکان ارزشمندی که اگر دلسوزی صاحبانش نباشد قطعا سال‌ها قبل بسته و مخروبه شده بود.

کارگردان مستند کوتاه سینما فرخ گفت:بیشتر هدف ما از ساخت این مستند کوتاه این بود که مکانهای با ارزش تاریخی خصوصا سینماهای قدیمی که بسیار معدودند دوباره دیده شوند.

گفتنی است نشست نقد و بررسی مستند سینما فرخ چهارشنبه 11 دی‌ماه،ساعت 16 به صورت رایگان در مجموعه دارالفنون به نشانی میدان انقلاب،ابتدای خیابان ازادی،خیابان جمالزاده جنوبی،خیابان کلهر، پلاک٤٢،ساختمان دارالفنون برگزار خواهد شد و حضور برای عموم آزاد است.