آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی تا نیمه دی ماه مشخص شد. نکته قابل توجهی که در این آمارها وجود دارد اختصاص سالن به هر یک از فیلم‌هاست که تعداد متفاوتی است.

پایگاه خبری تئاتر: آمار فروش فیلم‌های سینمایی تا چهارم دی ماه بر اساس اطلاعات موجود در سامانه فروش سینمای ایران به این شرح است: فیلم «سونامی» میلاد صدرعاملی با موضوعی اجتماعی از چهارم دی ماه اکران خود را در سینماها آغاز کرده است تا امروز بعد از یک هفته نمایش ۱۰۶ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با در اختیار داشتن ۵۸ سالن سینمایی حدود هشت هزار مخاطب داشته است.

فیلم سینمایی «زیر نظر» مجید صالحی در ژانر کمدی و با محدودیت سنی + ۱۵ سال ، بعد از یک هفته اکران دو میلیارد و ۴۹ میلیون تومان فروش داشته است که از این مقدار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم فروش در تهران بوده است. این اثر در حال حاضر در ۱۲۶ سینما نمایش داشته و ۱۵۰ هزار مخاطب را به سینما آورده است.

فیلم «مشت آخر» ساخته مهدی فخیم زاده با در اختیار داشتن ۳۹ سالن سینمایی و پس از دو هفته اکران تا امروز بیش از ۱۳۹ میلیون تومان فروش داشته و حدود ۱۱هزار نفر پای تماشای آن نشسته‌اند.

فیلم سینمایی «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی که از ۲۷ آذرماه اکران خود را در سینماها آغاز کرده تا امروز با داشتن بیش از ۲۴هزار مخاطب و نمایش در ۵۶ سینما حدود ۳۲۶ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری با داشتن ۶۷ هزار مخاطب و نمایش در ۹۲ سالن سینمایی در کشور پس از گذشت دو هفته اکران ۷۳۵ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «جان‌دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری که از ۲۰ اذرماه روی پرده سینماها رفته است تا امروز با نمایش در ۱۰۵ سالن سینمایی،دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته و ۱۶۰ هزار نفر مخاطب به سینما جذب کرده است.

فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی که از نیمه آذرماه اکران خود را اغاز کرد واکنون ۵۷ سالن سینمایی دراختیار دارد، با ۲۵ هزار مخاطب، ۳۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشته است.

فیلم «لیلاج» ساخته داریوش یاری که از ۶ آذرماه با محدودیت سنی +۱۲ سال روی پرده سینماها رفته، با هشت هزار مخاطب نزدیک به ۹۵ میلیون تومان فروش داشته است. این اثر در ۴۹ سینما به نمایش در آمده است.

فیلم اکشن «معکوس» پولاد کیمیایی که از هفته اول آذر ماه نمایش خود را آغاز کرد، با در اختیار داشتن ۶۴ سالن سینمایی و جذب ۱۲ هزار تماشاچی به سینما، در مجموع ۱۵۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان فروش داشته است.

انیمیشن بلند سینمایی«آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر با محدودیت سنی بالای ۱۲ سال، با بیش از یک ماه اکران و نمایش در ۴۸ سالن سینمایی و بیش از ۳۲ هزار مخاطب، حدود ۴۳۴ میلیون تومان فروش داشته است.

انیمشین «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی، فیلم تخیلی «تورنادو» سید جواد هاشمی و فیلم نوجوان «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر که نمایش خود را از نیمه آبان ماه در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده‌اند، به ترتیب سه میلیارد تومان، ۷۱۱ میلیون تومان وچهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند.

فیلم «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند که اکرانش را از نیمه آبان ماه در سینماها آغاز کرد با جذب ۵۸ هزار مخاطب و ۷۴۱ میلیون تومان فروش داشته است.

دو فیلم کمدی «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن و «مطرب» مصطفی کیایی پس از بیش از دو ماه اکران به ترتیب ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند.

فیلم سینمایی «جهان با من برقص» ساخته سروش صحت و با بازی علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی، بهروز توکلی نیز از امروز ۱۱ دی ماه روی پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها قرار گرفت.