«جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» فیلمی بود که موفق شد بیشترین تماشاگران را در شب سال نوی مسیحی به سینماها بکشاند.

پایگاه خبری تئاتر: «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» که آخرین فیلم از مجموعه ۹ فیلمی «جنگ ستارگان» درباره خیزش، سقوط و خیزش دوباره خانواده جدای در این جهان سینمایی است، بیشترین مخاطبان را در شب سال نو کسب کرد.

این محصول دیزنی و لوکاس فیلم ۱۳.۱ میلیون دلار تنها سه‌شنبه شب و در حالی که بیشتر نقاط دنیا برای جشن سال نوی مسیحی آماده می‌شدند، فروش کرد.

با این فروش، این فیلم در آمریکا ۳۹۰.۶ میلیون دلار فروخته و در جایگاهی قرار گرفت که بتواند در تعطیلات روز سال نو فروشش را به ۴۰۰ میلیون دلار برساند.

فیلم جدید «جومانجی» با عنوان «جومانجی: مرحله بعد» نیز در شب آخر سال ۲۰۱۹ بی‌نصیب نماند و ۸.۳ میلیون دلار دیگر بر فروش خود افزود تا مجموع فروشش در داخل آمریکا به ۱۹۲.۱ میلیون دلار برسد.

جایگاه سوم هم نصیب دیگر محصول دیزنی یعنی «زنان کوچک» شد که در یک شب ۴.۱ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش داخلی‌اش را به ۳۷.۶ میلیون دلار رساند.

«یخ زده ۲» با فروش ۴ میلیون دلار و انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» یا «جاسوسان در لباس مبدل» با فروش ۳.۶ میلیون دلار در جمع پنج فیلم پرفروش شب سال نوی آمریکا قرار گرفتند.

در برآوردهای انجام شده، باکس آفیس ۲۰۱۹ با فروش ۱۱.۴ میلیارد دلار ۴ درصد کمتر از سال پیش که فروشی ۱۱.۹ میلیارد دلاری را ثبت کرده بود، فروخته است. با این فروش سال ۲۰۱۹ دومین سال پرفروش سینمای آمریکا در تاریخ خوانده شد.


منبع: ورایتی