فراخوان بخش «نمایش‌های بازار» در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به منظور معرفی آثار ایرانی برای خریداران بین‌المللی اعلام شد.

پایگاه خبری تئاتر: یکی از اهداف جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی‌ تولیدات یک ساله سینمای ایران به مهمانان، خریداران، مدیران جشنواره‌های جهانی و نمایندگان شرکت‌های پخش بین‌المللی حاضر در این رویداد است و به همین منظور امکان نمایش فیلم‌های تولید یک سال منتهی به برپایی جشنواره روی پرده بزرگ را در بخش «نمایش‌های بازار» فراهم آورده است.

متقاضیان حضور در «نمایش‌های بازار» در بیست‌وسومین بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران تا ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ مهلت دارند تا با رجوع به وبسایت جشنواره جهانی فیلم فجر نسبت به ثبت اثر خود اقدام کنند.

به روال هر ساله، فیلم‌های ایرانی بخش‌های مختلف جشنواره جهانی فجر از میان آثار پذیرفته شده در بازار انتخاب خواهند شد.

بر اساس مقررات «نمایش‌های بازار»، فیلم‌های ایرانی که قرار است در سالن یا سالن‌های سینمایی بازار جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش گذاشته شوند، می‌بایست تولید شده در سال ۱۳۹۸ و تهیه‌کننده یا کارگردان آن ایرانی باشد.

همچنین اخذ پروانه نمایش از اداره کل ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این آثار الزامی است.

بر اساس فراخوان، نسخه نمایش فیلم‌هایی که برای حضور در بخش نمایش‌های بازار سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر پذیرفته می‌شود، می‌بایست با فرمت DCP و دارای زیرنویس صحیح انگلیسی باشد.

باتوجه به محدودیت تعداد نمایش، فیلم‌های مورد نظر توسط مسئولان برگزارکننده جشنواره برای حداکثر دو بار نمایش ویژه در بخش نمایش‌های بازار انتخاب خواهند شد.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۹۹ به دبیری محمدمهدی عسگرپور در تهران برگزار می‌شود.