رضا فرهمند، کارگردان مستند «نت‌های مسی یک رؤیا» جایزه ویژه هیئت داوران در بخش کارگردانی فیلم بلند مستند جشنواره المپیای یونان را کسب کرد.

پایگاه خبری تئاتر: بیست و دومین جشنواره المپیای یونان با معرفی آثار برتر و اهدای جوایز در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد که فیلم مستند «نت‌های مسی یک رؤیا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند توانست در این جشنواره جایزه ویژه هیئت داوران در بخش کارگردانی فیلم بلند مستند، کسب کند.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره آمده است: «این جایزه تقدیم می‌شود به فیلمی که بر حق داشتن رؤیا برای کودکان تاکید می‌کند و به آنها، مخصوصاً در شرایط ویژه‌ای مثل جنگ تاکید می‌کند.»

مستند «نت‌های مسی یک رؤیا» درباره مَلّوک، پسری 10 ساله است که با دوستانش سیم‌های مسی خانه‌های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع می‌کنند و می‌فروشند اما شوق رسیدن به آرزویی کودکانه، گرمای امید را در دل آنها زنده می‌کند و به خرابه‌ها و ویرانه‌ها رنگ و شادی می‌بخشد.

این فیلم پیش از این نیز در جشنواره‌هایی نظیر لوکارنو، آسیا پاسیفیک، جایزه بزرگ «هارل» آمریکا و DMZ  کره جنوبی، حضور داشته است.

پخش بین المللی این فیلم با «ArtHouse Cinematheque» در کانادا با مدیریت مرجان علیزاده است.

 جشنواره فیلم «المپیا» یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی کشور یونان است که هر ساله در شهر پیرگوس برگزار می‌شود.