فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» که در بخش سودای سیمرغ سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، مقاومت کارکنان رادیو نفت ملی آبادان در آغاز جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی حسن کلامی یکی از آثاری است که در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. این فیلم از تولیدات مرکز فیلم و سریال سازمان اوج محسوب می‌شود.

داستان «آبادان یازده ۶۰» در ارتباط با فعالیت ایستگاه رادیو نفت ملی آبادان در زمان آغاز جنگ تحمیلی است و تلاش جمعی از کارکنان این رادیو برای حفظ و ادامه فعالیت آن را در شرایط بحرانی آغاز جنگ روایت می‌کند.با این حال عوامل این فیلم همچون اغلب فیلم‌هایی حاضر در جشنواره ترجیح داده‌اند تا خبر بیشتری درباره موضوع و خط داستانی آن ارائه ندهند.

علیرضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی، نادر سلیمانی، یاسین مسعودی ، رضا مسعودی، و ویدا جوان در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!

مهرداد خوشبخت که تابستان امسال سریال «آچمز» را روی آنتن تلویزیون داشت پیش از این کارگردانی سه فیلم سینمایی عقاب صحرا، صدای پای من و جای او دیگر خالی نیست را در کارنامه خود داشت. فیلم‌هایی که البته چندان دیده نشد. این کارگردان ۵۰ ساله در این سال‌ها سریال‌های شهر دقیانوس، غیرعلنی و گشت پلیس را هم برای تلویزیون ساخته است.

«آبادان یازده ۶۰» در کنار فیلم درخت گردوی مهدویان تنها فیلم های جشنواره امسال هستند که در زمره فیلم های دفاع مقدس می گنجد.با توجه به تصاویر منتشرشده از آبادان یازده ۶۰ و اظهارات جسته و گریخته عوامل فیلم، شاید بتوان فضای این اثر را شبیه به فیلم‌هایی چون کیمیا، سرزمین خورشید و یا روز سوم دانست.