مارگارت مِنِگوز تهیه کننده و یکی از اعضای هیات مدیره پیشین آکادمی سزار به عنوان رییس موقتی آکادمی انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: رییس جدید آکادمی سزار برای دوره انتقالی و تا معرفی هیات مدیره جدید در ماه آوریل، معرفی شد.

مارگارت منگوز که تولید کننده فیلم‌های میشل هانکه، اریک رومر و آندری وایدا بوده مالک کمپانی «لو فیلمز دو لوزان» است و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ به عنوان رییس «اونی فرانس» سازمان حمایت از فیلم‌های فرانسوی خارج از فرانسه، کار کرده است.

وی بلافاصله جایگزین آلن ترزیان رییس استعفا کرده آکادمی سزار می‌شود و در مراسم اهدای جوایز که ۲۸ فوریه برگزار و در تلویزیون هم پخش می‌شود، جایگزین وی خواهد شد. وی به عنوان رییس موقت تا ۲۰ آوریل این مسئولیت را برعهده خواهد داشت.

۱۳ فوریه امسال ۲۱ عضو انجمن حمایت از سینما که سازمان نظارتی بر آکادمی سزار است، با انتقاد از عملکرد هیات مدیره و فضای مردانه حاکم بر آن، از سمت خود استعفا کردند.

این آکادمی پس از نامزد کردن فیلم جدید رومن پولانسکی با عنوان «یک افسر و یک جاسوس» در ۱۲ بخش جوایز سزار، با انتقادهای شدیدی روبه رو شد.

با درخواست وزیر فرهنگ فرانسه، مرکز ملی سینما به عنوان میانجی پا به میدان گذاشت تا با رای‌گیری مجدد هیات ریسه و بدنه آکادمی تعیین شوند.

همزمان با معرفی اعضای جدید در ۲۰ آوریل، مرکز ملی سینما قول داده است در بهار و تابستان به منظور کمک به گسترش آکادمی سزار دو مجمع عمومی اضافه برگزار کند تا با رای اعضا به تنوع و برابری در این نهاد کمک شود.