از زمان اولین نمایش «پرنده رنگین» The Painted Bird در جشنواره‌های فیلم در سال ۲۰۱۹ تاکنون، مدام گفته می‌شود که این فیلم یکی از دردناک‌ترین فیلم‌های ساخته شده درباره جنگ جهانی دوم است.

پایگاه خبری تئاتر: این فیلم برای کسانی که منبع داستان را خوانده‌اند، چندان تعجب‌آور نیست. رمان یرژی کوشینسکی با همین نام جنگ را از دید پسربچه‌ای به تصویر می‌کشد که شاهد انحرافاتی همچون زنای با محارم، جماع با حیوانات و تجاوز است.

در این فیلم، که محصول کشور چک است و واکلاو مارهول آن کارگردانی کرده، داستان‌های وحشتناک لابه‌لای صفحات کتاب کوشینسکی بدون هیچ ابایی به تصویر کشیده شده‌اند.

پیتر بردشاو، منتقد فیلم، در روزنامه گاردین، این فیلم را «گردش بی‌رحمانه سه ساعته‌ای در جهنم» نامیده است و می‌نویسد: «این یک اثر تاریخی ماندگار است و خیلی خوشحالم که آن را دیده‌ام. می‌توانم این را هم بگویم که امیدوارم هیچ وقت دوباره آن را نبینم.»

به گفته کسانی که در اولین نمایش این فیلم در جشنواره ونیز در سپتامبر گذشته حضور داشتند، داستان فیلم به حدی شوکه‌کننده بوده که نصف حاضرین در میانه نمایش آن سالن را ترک کردند.

برخی از بازیگران این فیلم سیاه و سفید عبارتند از استلان اسکاشگورد، هاروی کاتیل، اودو کایر. این فیلم ۲۷ مارس در بریتانیا عرضه خواهد شد.

در جشنواره‌های فیلم، ترک سالن در هنگام نمایش سابقه‌ای طولانی دارد. جدیدترین مورد در جشنواره برلیناله ۲۰۲۰ در هنگام نمایش فیلم «مشکل به دنیا آمدن» اتفاق افتاد، که گرایش جنسی یک فرد مسن به یک آدم ماشینی را که شبیه یک دختر ۱۰ ساله است، به تصویر می‌کشد.

در عین حال، نتفلیکس اخیرا مجموعه‌ای را منتشر کرده، که گفته می‌شود دلخراش‌ترین مجموعه‌ای است که تاکنون ساخته شده؛ مستندی درباره یک جنایت واقعی که به محاکمه‌های مربوط به قتل دختر هشت ساله، گابریل فرناندز، می‌پردازد.