کوئنتین تارانتینو گفته است یکی از پروژه‌هایی که به آن فکر کرده فیلم «لوک کیج: قهرمان برای استخدام» از دنیای سینمایی مارول بوده است.

پایگاه خبری تئاتر: لیست پروژه‌های ساخته‌نشده کوئنتین تارانتینو دالانی حیرت‌انگیز برای اکتشاف است و به نظر می‌رسد این کارگردان برنده جایزه اسکار، منبعی بی‌پایان از ایده‌ها در هر ژانر در ذهن دارد.

از برداشتی از مجموعه «سفر ستاره‌ای» گرفته تا قسمت سوم «بیل را بکش» و حتی یک فیلم جیمز باند، تارانتینو اشتیاق و ذوق بسیاری برای فیلمسازی دارد. یکی از این پروژه‌ها که ممکن بود تبدیل به فیلم بعدی او شود ورود به دنیای سینمایی مارول با فیلم «لوک کیج: قهرمان برای استخدام» بود.

تارانتینو که همیشه علاقه‌مند تعریف کردن داستان‌هایی درباره قهرمان‌های سیاهپوست بوده می‌توانست انتخابی مناسب برای به تصویر کشیدن داستان نخستین ابرقهرمان سیاهپوست دنیای کمیک‌بوک‌ها در اوایل دهه هفتاد میلادی باشد. او در واقع نخستین بار بعد از اکران فیلم «سگ‌های آب‌انبار» در سال ۱۹۹۲ به فکر ساختن اقتباس سینمایی «لوک کیج» افتاد و چنانکه در یکی از پادکست‌های ایمی شومر آشکار کرده، حتی در نظر داشت از لارنس فیشبرن در نقش لوک کیج استفاده کند.

تارانتینو گفته است: پیش از بیرون آمدن تمام این آشغال‌های مارولی بود. بعد از «سگ‌های آب‌انبار» و قبل از «پالپ فیکشن» بود و می‌خواستم به سراغ «لوک کیج» بروم. وقتی بزرگ می‌شدم کلکسیونر کمیک‌بوک بودم و ۲ کمیک‌بوک محبوب من «لوک کیج: قهرمان برای استخدام» و «لوک کیج: پاورمن» بودند.

اما تارانتینو گفت که دوست‌های علاقه‌مند به سوژه‌های کمیک‌بوکی او به جهت دیگری رفتند و او را از ساختن این پروژه منصرف کردند.

وی عنوان کرد: ایده من این بود که لری فیشبرن بهترین آدم برای نقش لوک کیج خواهد بود، اما تمام دوستانم گفتند باید وسلی اسنایپس باشد و من گفتم از وسلی اسنایپس خوشم می‌آید اما لری فیشبرن عملاً مارلون براندو است. آنها گفتند آره ولی باید حسابی بدنش را بسازد و اسنایپس همین حالا آماده است! من هم گفتم لعنت، خیلی هم مهم نیست، گند زدید به همه چیز!

شخصیت لوک کیج با سریالی به همین نام که هنوز ادامه دارد با نقش‌آفرینی مایک کولتر از طریق نت‌فلیکس ارایه شده است. با توجه به اینکه تارانتینو گفته فقط یک فیلم دیگر خواهد ساخت، تولید یک پروژه مارولی غیرمحتمل به نظر می‌رسد اما ورود به تلویزیون می‌تواند جایگزینی برای بازنشستگی باشد و خودش هم گفته ممکن است چند راه فرار از جمله یک سریال تلویزیونی وسترن وجود داشته باشد. او همچنین نسبت به ورود به دنیای ادبی ابراز علاقه کرده و گفته دوست دارد جدیدترین فیلمش یعنی «روزی روزگاری در هالیوود» را رمان کند.