برخی از اتومبیل‌ها یا وسایل نقلیه به اندازه شخصیت‌های اصلی فیلم مهم هستند که در این گزارش به برخی از آنها پرداخته ایم.

پایگاه خبری تئاتر: از زمانی که اتومبیل‌ها یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موارد در فرهنگ آمریکایی‌ها محسوب شدند، در فیلم‌ها نیز اهمیت زیادی پیدا کرده اند.

عمدتا از خودرو‌ها در فیلم‌ها برای جا به جایی شخصیت‌های فیلم از مکانی به مکانی دیگر استفاده می‌شود و انتظار دیگری هم نمی‌توان داشت، اما در صورت استفاده به موقع از آن‌ها در فیلم باعث شود آن‌ها بیش از یک وسیله معمولی یا جزئی از وسایل صحنه به نظر برسند. آن‌ها می‌توانند به یک نماد تبدیل شوند و یکی از عواملی است که می‌تواند به موفقیت فیلم کمک کند.

روز و روزگاری در هالیوود

در حالی که آخرین فیلم سینمایی «تارانتینو» سفری به دهه شصت میلادی دارد و در آن چندین اتومبیل‌ با ویژگی‌های برجسته دیده می‌شود، اما روی هیچکدام به اندازه کادیلاکی که برد پیت سوار آن می‌شد تمرکز و توجهی نشد. دیدن رانندگی برد پیت در دهه شصت هالیوود دقیقا همان چیزی بود که «روز و روزگاری در هالیوود» برای تبدیل شدن به یک فیلم کلاسیک نیاز داشت.

بتمن در مقابل سوپرمن: لیگ عدالت

اگرچه به دلیل ریبوت شدن، مجموعه فیلم‌های بتمن و تغییر بازیگر‌ها نا مشخص است که بتوانیم دوباره این نوع از خودروی شخصیت بتمن یا اصطلاحا «بتموبیل» را در آینده بینیم، اما زک اسنایدر تصمیم می‌گیرد در فیلم بتمن در مقابل سوپر من این اتومبیل را کاملا از روی کتاب‌های کمیک بسازد. عظیم بودن، جثه بزرگ و اسلحه‌ها و تمامی ویژگی‌های مربوط به بتمن، این خودرو را به یکی از برجسته‌ترین‌ خودرو های اخیر سینمایی تبدیل کرده است.

جان ویک

به سراغ خودرویی می‌رویم که باعث شد بهترین مجموعه سینمایی اکشن دهه اخیر شکل بگیرد. البته شخصیت جان ویک به دنبال انتقام کشتن سگش توسط اوباش روسی داستان را شروع کرد، اما هدف اصلی شخصیت‌های روسی تنها خود اتومبیل بود. آنها خودروی او را که ویک با بازی کیانور ریوز از فروش آن امتناع کرده بود را به سرقت می برند و او نیز به دنبال آنها می‌رود.

مکس دیوانه:جاده خشم

اگر چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه را دیده باشید اولین اتومبیلی که توجه بیشتر شما را به خود جلب کرده بود به یاد دارید. این اتوموبیل که Doof Wagon نام گذاری شده بود در حالی نمایش داده می‌شود که یک نوازنده روی آن و در مقابل چندین بلندگو قرار دارد و به نوازندگی با وسیله عجیب خود پرداخته است. این مورد شاید یکی از به یاد ماندنی‌ترین قسمت‌ فیلم‌های اکشن در دهه اخیر باشد.

بچه راننده

یکی از معدود ماشین‌های مدرن سینمایی در این لیست، مربوط به این فیلم سینمایی، آخرین اثر  منتشر شده به کارگردانی ادگار رایت است. یک پسر نوجوان، راننده این ماشین است و منتظر گروه جنایتکاری که با آن‌ها همکاری می‌کند، بوده تا سرقت خود از بانک را به پایان برسانند و آن‌ها را از دست پلیس‌ها نجات دهد.

سریع و خشن

این فیلم سینمایی بزرگترین مجموعه سینمایی در بین فیلم‌های اتومبیلی تاریخی است. طبیعتا از این فیلم سینمایی می‌توان به چندین مورد از اتومبیل‌های نمادین اشاره کرد، اما شاید اتومبیلی که از بقیه بیشتر محبوب شد Flip car در قسمت ششم این مجموعه بود.

اسکای فال

جیمزباند و خودرو هایش همیشه معروف هستند. اما خودروی استون مارتین ۱۹۶۵ که اولین بار توسط شان کانری استفاده شده بود شاید از بقیه محبوب‌تر باشد. دنیل کریگ نیز این خودرو را در فیلم سینمایی «اسکای فال» در سال ۲۰۱۲ استفاده کرد که البته این بار مجهز به تجهیزات جدیدی بود.

فورد در برابر فراری

در حالی که اتومبیل فورد جی تی ۴۰ به خودی خود نمادین و ماندگار بود، اما جیمز منگولد با فیلم سینمایی فورد در برابر فراری آن را دوباره به زندگی بازگرداند. این فیلم سینمایی روایتی از یک داستان واقعی و خلق این اتومبیل توسط فورد است، در دورانی که شرکت فراری بر بیشتر مسابقات اتومبیلرانی جهان غلبه کرده بود.

کتاب سبز

این موردی است که نشان می‌دهد اتومبیل‌ها می‌توانند بیش از یک وسیله معمولی و در حد یک شخصیت در فیلم ها ظاهر شوند. بخش اعظمی از فیلم برنده اسکار «کتاب سبز» در یک کادیلاک می‌گذرد و در واقع بهخانه‌ای برای سرنشین‌های آن تبدیل می‌شود. این خودرو نقش مهمی را در زندگی دو شخصیت تونی و دون شرلی با بازی «ویگو مورتنسن» و «ماهرشالا علی» رقم میزد و به عنوان بخشی از داستان دلچسب آن‌ها در خاطرات فرو می‌رود.