آرمین جوان که نمایش «قصر» از آثار برگزیده هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را در تماشاخانه "ایرانشهر" به صحنه می‌برد‌، عنوان کرد: هیچ معیار مشخص برای انتقال آثار تئاتر دانشجویی به سمت تئاتر حرفه‌ای وجود ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان، نمایشنامه‌نویس با انتقاد از وضعیت آموزش تئاتر در دانشگاه‌ها، گفت: هیچ معیار و سیستم مشخصی برای راه‌یابی و انتقال تئاتر دانشگاهی به فضای تئاتر حرفه‌ای ما وجود ندارد.

وی افزود: برخی از اساتید دانشگاه‌ها در شیوه تدریس‌شان تولید تئاتر را به شیوه جشنواره‌ها دنبال می‌کنند بنابراین با این وضعیت به نظر نمی‌رسد که دانشجویان خیلی به دانشگاه رفتن احتیاجی داشته باشند چون می‌توانند در همین جشنواره‌ها شرکت کنند.

کارگردان نمایش «قصر» که قرار است،نمایشش در تماشاخانه «ایرانشهر »به صحنه برود،گفت: کار ما جزو آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی بود و در پنج بخش کارگردانی، متن، طراحی صحنه، بازیگری مرد و زن کاندیدا شدیم و در بخش طراحی صحنه و کارگردانی موفق به دریافت تندیس شدیم و در سه بخش دیگر مورد تقدیر قرار گرفتیم.

جوان اضافه کرد:دکتر سرسنگی مدیر تماشاخانه ایرانشهر این قول را داده بودندکه از آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی برای اجرای عمومی حمایت کنند و برنامه‌ها به گونه‌ای پیش رفت که این فرصت برای اجرای عمومی این آثار در ایرانشهر فراهم شد. ایشان ریسک بزرگی انجام دادند و با تمام مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید از کارهای دانشجویی حمایت کردند.

این کارگردان همچنین تصریح کرد: الان عده‌ای می‌گویند که این‌ها چه کسی هستند که در ایرانشهر می‌خواهند اجرا کنند و نسبت به اجرای آثار دانشجویی در چنین سالنی انتقاد می‌کنند؟ بنابراین اگر نمایش ما از طرف دانشجویان مورد استقبال قرار بگیرد این روند می‌تواند ادامه‌دار باشد چون اجرا در ایرانشهر فرصتی برای تئاتر دانشگاهی ما است که پلی بین تئاتر دانشجویی و تئاتر حرفه‌ای ما زده شود.

به گفته این کارگردان؛ بلیت هفته اول اجرا نمایش «قصر» برای دانشجویان به صورت نیم بهاء فروخته می‌شود.

جوان با دعوت از اساتید و پیشکسوت تئاتر برای دیدن این اثر نمایشی گفت: نسل پیش از ما به نسل ما به لحاظ سطح سواد انتقاد می‌کند بنابراین ما از اساتید دعوت می‌کنیم تا بیایند در فضایی دوستانه و علمی با یکدیگر مشکلات و ایرادات را پیدا کنیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش با بیان اینکه سعی کرده است، بر مبنای اصول آکادمیک در نمایش «قصر» پیش برود عنوان کرد: تقریبا همه بچه‌های گروه ما از دانشگاه می‌آیند بنابراین اساسا در روند تولید و تمرینات وجه آکادمیک کار را لحاظ کردیم.

در نمایش «قصر»، الهه بخشی، محمدرضا علی اکبری، جعفر کرمانی، عطیه ترابی و مهدی کرمانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

 نمایش «قصر» از اواسط تیرماه ساعت 19 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.