پس از درخواست سینماداران برای بازگشایی سینماهای کشور، برخی پردیس‌های سینمایی اقدام به نظرسنجی از مخاطبان خود کرده‌اند تا تمایل آنها را به باز شدن دوباره سینماها بسنجند.

پایگاه خبری تئاتر: از مدتی قبل مدیران سازمان سینمایی پیش بینی خود از باز شدن فعالیت دوباره سینماها عید فطر اعلام کرده بودند و برنامه‌ریزی‌هایی را هم برای اکران چند فیلم در همین تاریخ انجام دادند. آن‌ها دستورالعمل تدوین شده‌ای را  برای گرفتن تایید به ستاد ملی کرونا فرستادند تا بر آن اساس نسبت به باز کردن سینماها و حضور تماشاگران عمل کنند.

ضمن اینکه انتخابات شورای صنفی نمایش را هم زود به راه انداختند تا اگر اجازه بازگشایی سینماها داده شد کارها سریعتر انجام شود. اما هم جلسه شورای صنفی به حاشیه رفت و احتمالا نتیجه انتخابات آن ملغی خواهد شد و هم ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز اجازه بازگشایی سینماها را نداده است.
اگرچه نیمه خرداد زمان احتمالی بعدی برای باز شدن سینماهای کشور اعلام شده، ولی گویا برخی شهرهایی که وضعیت سفید دارند می‌توانند اگر سالن سینما دارند آن را باز کنند.
اما با توجه به آنکه ستاد ملی کرونا هنوز باز کردن سینماها را تایید نکرده، روز گذشته انجمن سینماداران در نامه ای خواستار بازشدن سینماها شده‌اند و البته مدعی شده‌اند که دست های پنهانی مانع از انجام این اتفاق شده است.

پس از انتشار این نامه، برخی پردیس‌های سینمایی از جمله «ایران مال» و «مگامال» هم در کانال‌های مربوط به اطلاع رسانی خود در یک نظرسنجی از مخاطبانشان پرسیده‌اند که آیا با رعایت پروتکل‌ها موافق باز شدن سینماها هستند یا خیر که طبق آخرین نظرسنجی دیده شده در یک نظر سنجی 53 درصد مخالف بازگشایی هستند و در نظرسنجی پردیس سینمایی دیگر 62 درصد موافق بازگشایی هستند!
البته حدود یک ماه قبل هم مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک نظرسنجی در سطح ملی انجام داد تا اولویت‌های مردم برای بازگشایی مراکز مختلف را بپرسد و نتیجه‌اش این شد که آخرین اولویت‌ سوال کنندگان با حدود ۷.۵ درصد به سینما و تئاتر و کنسرت اختصاص داشت.
با این حال با پروتکلی که سازمان سینمایی با رعایت مسائل بهداشتی، ایجاد فاصله گذاری بین تماشاگران فیلم‌ها و کم‌کردن ظرفیت سالن‌ها برای بلیت فروشی به ۴۰ درصد تدوین کرده، شاید اگر یکبار دیگر نظر علاقه‌مندان به سینما پرسیده شود پاسخ‌شان در نظرسنجی «ایسپا» متفاوت باشد.

با توجه به نظر سنجی های منتشر شده در کانال های پردیس‌های سینمایی که همچنان هم ادامه دارد به نظر همچنان نمی‌توان پیش بینی دقیقی از وضعیت مخاطبان سینما پس از بازگشایی داشت.

 


منبع: خبرگزاری ایسنا