جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز گلچینی از فیلم‌های این دوره خود را به صورت رایگان و آنلاین در دسترس عموم قرار می‌دهد.

پایگاه خبری تئاتر: فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز امسال به صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود، اما به صورت دیجیتال به کار خود ادامه می‌دهد و نمایش ۳۳۲ فیلم کوتاه را برای برنامه این دوره انتخاب کرده است. این فستیوال حالا گلچینی از فیلم‌های خود را بین روزهای شانزدهم و بیست‌ودوم ژوئن (۲۷ خرداد تا ۲ تیر) به صورت رایگان و آنلاین به نمایش می‌گذارد.

ترایبکا، اس‌اکس‌اس‌دبلیو و چند فستیوال دیگر هم برنامه‌های مشابهی برای نمایش رایگان و آنلاین گلچینی از برنامه‌های خود را از طریق پلتفرم‌هایی مانند آمازون و یوتیوب در نظر گرفته‌اند.

پاندمی کروناویروس باعث شده فستیوال‌ها مجبور به کنسل کردن یا به تعویق انداختن برنامه‌های فیزیکی خود بشوند.

لیلی رودریگز مدیر هنری پالم اسپرینگز گفت: «افتخار می‌کنیم که تمام تلاشی که فیلمسازان برای ساختن فیلم‌های‌شان انجام داده‌اند و تمام تلاشی که کارکنان‌مان برای سازمان‌دهی فستیوال امسال انجام داده‌اند را به اشتراک بگذاریم. هیچکس تصور نمی‌کند طی یک پاندمی فستیوال راه‌اندازی کند، چه برسد به راه‌اندازی آن طی دوران مهم و فوری سیاسی فعلی. ما هنوز به طور جدی باور داریم که فیلم‌ها دستگاهی برای همدردی و درک متقابل هستند و بنابراین متعهد هستیم تا سینما را با بخش‌های مختلف دنیا به اشتراک بگذاریم».

لینتون ملیتا و سودیپ شارما مدیران برنامه‌ریزی پالم اسپرینگز هم اضافه کردند: «با وجود اینکه حیف است که نمی‌توانیم این ماه میزبان مخاطبان به صورت فیزیکی باشیم، بسیار افتخار می‌کنیم که بتوانیم آثار این فیلمسازان فوق‌العاده را به اشتراک بگذاریم و حس می‌کنیم این می‌تواند بهترین برنامه تاریخ این فستیوال باشد».

برنده‌های فستیوال روز یکشنبه بیست‌ویکم ژوئن معرفی می‌شوند و جوایز آن‌ها شامل صلاحیت شرکت در جوایز آکادمی اسکار هم می‌شود.