«انگاشته» جدیدترین فیلم سینمایی کریستوفر نولان است که تابستان امسال اکران می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: کریستوفر نولان یکی از موفق ترین و مهمترین کارگردان‌های زمان حال حاضر است. در واقع میتوان او را در بین بزرگترین کارگردان‌های تاریخ سینما‌ هم جای داد. فیلم‌هایی که او تاکنون کارگردانی کرده واکنش و نقدهای مثبت زیادی را هم از مخاطبان سینما و هم از منتقدان دریافت کرده است.

اگر اتفاق خاصی نیفتد، فیلم سینمایی «انگاشته» تابستان امسال در تاریخ ۳۱ ژوئیه اکران خواهد شد. اما سوال اینجاست که چرا همه برای دیدن این فیلم سینمایی که اولین فیلم پرهزینه در اکران‌های پسا کرونایی محسوب می‌شود، لحظه شماری می‌کنند؟ در اینجا به دلایلی که باید برای «انگاشته» نولان هیجان زده باشیم اشاره می‌کنیم.

نو بودن داستان


کریستوفر نولان به لطف داستان‌هایی که در فیلم‌های خود روایت می‌کند، یکی از بهترین کارگردان‌های حال حاضر محسوب می شود. این داستان‌ها ایده های کاملا نو و اورجینال دارند که باعث می‌شود فیلم‌های او نسبت به حجم عظیم فیلم‌های اقتباسی، ساخت مجدد‌ها و دنباله های سینمایی برجسته‌تر باشند. «انگاشته» نیز در این موضوع استثنا نیست و داستان فیلم کاملا نو و جدید است.

مضامین فیلم


کریستوفر نولان تمایل دارد در موضوعات خاصی کاوش کند و معمولا مضامین مشخصی را در کار خود دنبال می‌کند. او بار‌ها در فیلم‌های خود مسئله زمان را مورد بررسی قرار داده و سوالاتی وجودی  را در فیلم هایش مطرح می‌کند. به نظر می‌رسد «انگاشته» هم با این مسائل در ارتباط است. چرا که گفته می شود شخصیت‌ها از چیزی شبیه سفر در زمان استفاده می‌کنند. یک نظریه هم می‌گوید «انگاشته» نولان در مورد زندگی پس از مرگ است.

تبلیغات


یکی از مواردی که باعث می‌شود در مورد یک فیلم هیجان زده باشیم، تبلیغات است. با این که هنوز اطلاعات زیادی از فیلم «انگاشته» رو نشده است اما تبلیغات جذاب فیلم توجه های زیادی را به خود جلب کرده است. نولان در مورد فیلم «دانکرک» هم چنین سیاستی را پیاده کرده بود و در واقع می توان گفت این رویه اصلی نولان است.

موسیقی متن


نولان معمولا در فیلم هایش با هانس زیمر همکاری می‌کند و پروژه‌های مشترک این دو شامل «سه گانه شوالیه تاریکی»، «تلقین»، «میان ستاره‌ای» و «دانکرک» می‌شود. با این حال آهنگسازی «انگاشته» به لودویگ گورانسون سپرده شده که در سابقه او آهنگسازی فیلم‌های ونوم و پلنگ سیاه دیده می‌شود. موسیقی‌های تریلر این فیلم جذاب بودند و انتظار می‌رود در فیلم نولان هم موسیقی‌های خوبی استفاده شده باشد.

ژانر


فیلم‌های ژانر جاسوسی در نیمه دوم قرن اخیر روز‌های خوب خود را سپری می‌کنند. امسال دو فیلم سینمایی «انگاشته» و «زمانی برای مردن نیست» در این ژانر در سینما‌ها حضور پیدا خواهند کرد که دو فیلم مناسب برای طرفداران این ژانر خواهد بود.

تریلر‌های فیلم


تریلر‌ها همیشه نقش زیادی در جنبه تبلیغاتی فیلم‌ها دارند، چرا که به جلب توجه مخاطب و بالا بردن سطح توجه آن‌ها به فیلم کمک می‌کند. تریلر‌های فیلم نولان یک نمای کلی از فیلم را به نمایش گذاشتند و حتی شاهد انفجار واقعی یک هواپیما در آن نیز بودیم!

جلوه‌های ویژه


همانطور که گفته شد، مدتی است که از منفجر کردن یک هواپیما در فیلم جدید کریستوفر نولان صحبت می‌شود؛ اما او به این کار عادت دارد. فیلم‌های نولان همیشه به آثاری معروف هستند که به جای جلوه‌های ویژه و کامپیوتری از جلوه‌های عملی در آن‌ها استفاده می‌شود. انگاشته هم شرایطی مشابه دارد.

تیم بازیگری


تیم بازیگری این فیلم شگفت آور است؛ نولان پیش از این با بازیگران مهمی مثل آل پاچینو، هیو جکمن، هیث لجر، لئوناردو دی کاپریو، تام هاردی و متیو مک کانهی همکاری داشته است. این بار تیم بازیگری او شامل جان دیوید واشینگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبکی، مایکل کین و کنت برانا می‌شود.

کریستوفر نولان


شاید بزرگترین دلیلی که برای دیدن فیلم سینمایی «انگاشته» هیجان زده هستیم، این است که نولان آن را کارگردانی می‌کند. علاوه بر این او نویسنده فیلم بوده و به همراه همسرش تهیه کننده نیز هست. این موضوع یه این معناست که نولان روی فیلم و خلاقیت آن کنترل زیادی دارد. او با وجود آنکه تا کنون موفق به کسب اسکار نشده، اما توانسته همیشه مخاطبان و منتقدان را راضی نگه دارد.