افزایش قیمت بلیط سینما آن هم بعد از چهار ماه تعطیلی نه تنها مخاطبین را به سینما بازنمی‌گرداند بلکه آنها را از سینما فراری می‌دهد.

پایگاه خبری تئاتر: امروز با مصاحبه‌ای که از صابری سخنگوی انجمن سینماداران با برخی از رسانه‌ها منتشر شده است رقم جدید از قیمت بلیط سینما اعلام شده است که با وعده‌هایی که برای دعوت و حضور چشمگیر مخاطبین به سینما منتشر شده بود تفاوت دارد.

قیمت بلیت تغییر نکرده است، اما 9 درصد ارزش افزوده که در گذشته از مخاطبان دریافت نمی‌شد، زین پس روی بلیت فیلم‌ها منظور می‌شود. به این ترتیب 9 درصد از قیمت بلیت سینماهای مدرن، ممتاز و درجه یک به بهای بلیت سینما اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس قیمت سینماهای مدرن که در گذشته 20 هزار تومان بود، به 22 هزار و 500 تومان، قیمت سینماهای ممتاز که 15 هزار بود، به بیش از 16 هزار و قیمت بلیت سینماهای درجه یک که 12 هزار تومان بود، به بیش از 13 هزار تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد که عبارت «ارزش افزوده قیمت بلیط و نه افزایش قیمت بلیط» همان افزایش قیمت است منتها به صورت غیرمستقیم. 

در این باره با تماس تسنیم با معاونت نظارت و ارزشیابی وی اشاره کرد که این موضوع به معنای افزایش قیمت نیست بلکه 9 درصد ارزش افزوده‌ای را که طبق قانون مشتری باید پرداخت می‌کرد و تا الان از دریافت آن صرف نظر شده بود از این به بعد اخذ می‌شود بنابراین این اقدام به معنای بالابردن قیمت بلیط نیست و بلیط‌ها با همان قیمت‌های سال قبل فروخته می‌شوند. البته سازمان سینمایی در تلاش است تا معافیت این حوزه را عملی کند تا این مشکل برطرف شود.

در هر حال چه این اقدام را به معنای بالابردن قیمت بلیط بدانیم و چه خیر، یک خانواده چهار نفری در صورتی که بخواهند به سینما بروند باید 90 هزار تومان هزینه کنند که در کنار آن اگر بخواهند هزینه‌ای را هم برای خورد و خوراک حداقلی کنند، در مجموع باید 100 هزار تومان هزینه برای رفتن به سینما برای تنها یکبار در ماه شود. این در حالی است که تورم و گرانی به حدی بالا است که خانواده‌ها از پس پرداخت بسیاری از هزینه‌های خود برنمی‌آیند بنابراین بعید به نظر می‌رسد که یک خانواده معمولی بتواند ماهی یکبار به یک سینما با شرایط ایده‌آل برود.

برای همین امکان دارد که استقبال از سینماها آنقدر کم شود که حیات آن رسماً دچار تهدید شود.